Kenen joukoissa seisot (Switch-kaverilistan avatarenemmistö)

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
20170724_191631.jpg

Siinä on Switch-profiilikuvani. Kapp'n on pysynyt laitteen ensimmäisestä käynnistyshetkestä avatarina, enkä sitä Turun Sinapin ja sen toisen asian lailla ikinä vaihda. Syyt tämän hienon hahmon valintaan perustuvat ehkä Animal Crossing-fanitukseeni, sekä tietty niihin tosiseikkoihin että Kapp'n rokkaa kuvassa tapansa mukaan äärettömän tyylikkäässä lookissa, ja onhan mies yksi hienoimmista romantikoista mitä pelimaailmasta löytyy.

Switch-kaverilistallani on 48 henkilöä ja onkin aina ollut mielenkiintoista nähdä miten kaikki nämä ihmiset reagoivat profiilikuvillaan joko Switchin isoihin firmispäivityksiin (jolloin siis tähän mennessä on tullut aina myös rutosti uusia avatareja käytettäväksi) tai uusien pelien julkaisuihin. Lisäksi monella psykologiaa opiskelevalla, olisi varmasti myös sanansa sanottavana avatareista ja niiden tarkoitusperistä mutta itse tykkään tsekkailla aika ajoin että onko siellä kuvien joukossa jotain yleistä trendiä tai yhtä kuvaa ylitse muiden tjms.

Tässä oman listani saldo kategorioittain:

Mii-hahmoja 14kpl (usea siinä makuuasentokuvassa)
Mario-hahmoja 8kpl (kaikki eri kuvia)
Zelda-hahmoja 16kpl (useampi kappale jousella ampuvaa BOTW-Linkiä ja parit Kassit sekä TP-Linkit)
Metroid-hahmoja 2kpl (Samus sekä Screwattack)
Splatoon-hahmoja 3kpl (kaikki eri kuvia)
Kirby-hahmoja 2kpl (Waddle Dee sekä Dedede)
1kpl Pikmin-hahmoja (keltainen)
1kpl ARMS-hahmoja (Kid Cobra)
1kpl Star Fox-hahmoja (Fox)

Täysin vaille lämpöä jäivät siis kaverilistaltani Animal Crossing-hahmot joka korjaantuu varmasti E3-messujen jälkeen jos jotain kuulumisia sarjan uudesta pelistä saadaan ilmoille? Miit ovat myös yllättävän relevantteja vaikka ne ovat pelipuolella jo laskettu kai haudan lepoon Nintendon toimesta?

Mitä tämä sitten kertoo ns. isossa kuvassa? Ei pienintäkään käryä mutta oli kiva katsoa että mikä sarja jyrää näissä hommissa...

Viimeksi muokattu:

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Veikkaan, että todellisuudessa tämä aihe on Norsukamman psykologinen koe, jonka kautta selviää, ketkä mielipuolet käyttävät Switchin vaaleaa teemaa. Ei kun hetkinen, sehän taitaa olla käytössä hänellä itselläänkin... hupsista!

Astun kuitenkin ansaan ja jaan oman kuvani.

KFJFnj5.jpg

Tämä ei ehkä ole kovin yllättävää, mutta myös Switchin puolella avatar-kuvanani poseeraa Samus. Se on kuitenkin ollut minulla käytössä (muodossa tai toisessa) lähes yksinomaan vuodesta 2011, vaikka siinä välissä onkin käyty sivuraiteilla. Toimiva kuva, joka ei kuvasta omaa persoonaani millään muotoa. Kaikki hyvän profiilikuvan piirteet siis täyttyvät!

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
Ennen olin jousella ampuva Botw Linkki, mutta sitten sain nuolen polveeni XD se oli rakkauden nuoli jonka lähettäjä oli: Splatoon 2 siksi olen nyt sininen inklingpoika toivottavasti saamme vielä Zeldasta Tinglen avartin kuvaksi sitä sopiikin käyttää jahuu jipii

Myy100

Jäsen
1.5.2017
376
Itselläni tähti Mariosta sinisellä taustalla. Erottuupahan joukosta, kun suurimmalla osalla on jokin hahmo profiilikuvassaan.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Itselläni on omakuvaa muistuttava Mii-hahmo kuvana. Nimi on eri kuin nimimerkki täällä eli Herkko nimimerkillä varustettu Switch tili. Tausta on vaihdellut valkoisen ja mustan välillä mielialan mukaan:grin:

Viimeksi muokattu:

Jack

Viikin kreivi
3.5.2017
140
RnDBOp8.jpg
Itselläni on avatarina keltainen Pikmin. Tykästyin näihin hahmoihin Pikmin 3 peliä pelatessa. Vaikka en mikään sarjan suurin fani olekaan, niin tuo Pikmin kuva oli sopivan "taiteellinen" makuuni ja keltainen on jostain syystä lempivärini vaikka sitä ei heti uskoisi.

Viimeksi muokattu:

pellava

ellen / pellava
8.5.2018
23
Helsinki
hkItQDn.png

Oman naaman pohjalta mii ja siitä avatar, ei sen kompleksimpaa selitystä. (ja samalla facereveal höhö)

kW1PsAj.png

Meinasin tuhlata aikaani
Tuhlasin aikaani ja tein kaavion kaverilistan avatarien jakautumasta, koska kukapa nyt ei rakastaisi visuaalista havainnollistamista.

Viimeksi muokattu:

Norsukampa

Toimitus
8.5.2017
609
Turku
  • Viestiketjun aloittaja
Tuhlasin aikaani ja tein kaavion kaverilistan avatarien jakautumasta, koska kukapa nyt ei rakastaisi visuaalista havainnollistamista.

Kyllä silmä aina lepää jakaumakakkuja katsellessa. Täytyypä itsekin muokkailla omaan viestiin moinen. Hauska nähdä myös että Mii pitää pintansa myös jollain muulla kaverilistalla. Long live the Mii!!

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Minulla on ollut käytössä sama Mii lähes Wiin alkuajoilta asti, sama ukko virnuili Wii U:lla ja 3DS:lläkin. Jotenkin koen sen henkilökohtaisemmaksi ja paremmin esim. Fast Rmx:n nettipelissä tunnistettavaksi.

Ja koska Waluigia ei ole saatavilla.

Norsukampa

Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Pari vuotta on kulunut jonkun uskomattoman komean ja hurmaavan yksilön avausviestistä. Mielenkiintoista katsoa mihin suuntaan homma on kehittynyt?

Kaverilistalla on tällä hetkellä 70 henkeä, ja profiilikuvat näyttävät seuraavaa:

Mii-hahmoja 23kpl (tosi sekava hajonta asennoissa)
Mario-hahmoja 7kpl (kaikki eri kuvia joskin ne käsinpiirretyt headshotit SM3DW-tyyliin on suosittuja)
Zelda-hahmoja 23kpl (useampi kappale jousella ampuvaa BOTW-Linkiä ja parit Kassit sekä muutamat TP-Linkit)
Metroid-hahmoja 4kpl (Samuksia kolme sekä yksi Screwattack)
Splatoon-hahmoja 4kpl (kaikki eri kuvia)
Kirby-hahmoja 2kpl (Kaksi Magoloria)
2kpl Star Fox -hahmoja (Fox ja Star Fox -logo)
3kpl Animal Crossing -hahmoja

Kun verraraan parin vuoden takaiseen...

Mii-hahmoja 14kpl (usea siinä makuuasentokuvassa)
Mario-hahmoja 8kpl (kaikki eri kuvia)
Zelda-hahmoja 16kpl (useampi kappale jousella ampuvaa BOTW-Linkiä ja parit Kassit sekä TP-Linkit)
Metroid-hahmoja 2kpl (Samus sekä Screwattack)
Splatoon-hahmoja 3kpl (kaikki eri kuvia)
Kirby-hahmoja 2kpl (Waddle Dee sekä Dedede)
1kpl Star Fox-hahmoja (Fox)

Niin voidaan todeta että Animal Crossing ei ole saanut aikaan omalla kaverilistallani ihan yhtä suurta suosion hyökyaaltoa kuin New Horizons on maailmalla saanut. Mii ja Zelda ovat nousseet ihan linjassa uusiin kavereihin nähden joten kuka vielä kehtaa väittää että Miit olisivat kuolleet 3DS:n, Wiin sekä Wii U:n myötä?!

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Mulla on alusta asti ollut punainen Pikmin.

Punainen. Tiesin alusta asti että puhut petollisuuden värein ja nojaat lojaaliutesi pahuuden puolelle. Ikuinen punanuttu.

Ja jotain itse aiheesta... ööh... olen jättänyt koko kaverilistatouhut kokonaan oman mielenkiintoni ulkopuolelle. Edes lähimpiä kavereita en ole jaksanut listata koska en keksi, mitä sillä tekisin.

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Ihan kuin bËst olisi sanonut jotain. Minun oli vaikea kuulla ultratyylikkäiden punaisten aurinkolasieni sekä sosiaalis-taloudellisen tasavertaisuuden takaa. *lisää geeliä tukkaan*

Vähän sama että kaverilistaa ei tule koskaan katsottua. Avaan sen vain kun joku muu on lähettänyt kaveripyynnön, koska en jaksa katsella sitä sinistä ilmoituspalleroa main menussa. Ikinä ei kaverilistaa tule selattua tai käytettyä mitenkään. Minulla on pois päältä nekin ilmoitukset, kun kaveri alkaa pelaamaan jotain.