Ihmissuhteet

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Tapza

Jäsen
1.5.2017
57
Täällä voidaan keskustella ihmissuhteista ja asioista, jotka tuovat mieleen ihmissuhteet. Näihin kuuluvat esimerkiksi ihastumiset.

Itse voisin mainita yhden viimeaikaisen tapahtuman. Olin ruokalassa syömässä makaronia, kun eräs tuntemani viehättävän näköinen henkilö kosketti jalallaan minun jalkaani useita kertoja. Tunsin jonkinmoisen muljahduksen sisuksissani näinä kosketuksen hetkinä. Silmäilin tämän henkilön kasvoja vaivihkaa, uskaltautumatta kiinnittää katsettani hänen silmiinsä turhan pitkäksi aikaa. Tapahtuma huipentui siihen, että hän vahingossa (?) potkaisi jalkaani ja sanoi "Sorry" (hän on ulkomaalainen). Minulla oli sillä hetkellä ruokaa suussa, joten vastasin vain pudistelemalla päätäni, yrittäen viestiä jotain sellaista kuin "No problem". Tämä hetki elämässäni on sellainen, jonka talletan sydämeeni, tutkiskelua varten.

Parisuhteessa en tällä hetkellä ole, kuten nokkelimmat ovat saattaneet jo päätellä.

Millaisia ajatuksia teillä on?

Koivari

2... 1... Lift-off!
21.4.2017
66
Nuo hipaisut ovat vähän hankalia. Ei niihin koskaan tiedä, miten reagoisi, kun ei voi mennä takuuseen tahallisuudesta. Useita sellaisia kokeneena olen todennut vain kahdet tapaukset tahallisiksi. Jos sama henkilö hakeutuu sinua vastapäätä ja jatkaa samaa menoa, voit itsekin alkaa vahingossa potkia takaisin. :D Intissä eräs nainen myöskin hiveli selkääni muodossa seistessämme kesken ojennuksen, en tiedä oliko kyseessä väsynyt käsi, luulo siitä että olin hänen kaverinsa vai halusiko hän oikeasti hivellä. Vastaavaa ei tosin sen jälkeen enää tapahtunut, joten väärä hälytys. Muljahduksia voi näissä tapauksissa kokea sisällään myös varattuna.

Tällä hetkellä olen itse aika vakaassa parisuhteessa tai oikeastaan avoliitossa. Tapasin kyseisen naisen jo vuonna 2012. Jostain syystä tein elämässäni kerrankin aloitteen ja heti tärppäsi. Harmittaa hieman, että työttömyydestäni johtuen en halua viedä avoliittoamme vielä yhtään vakavammaksi. Olen silti tosissani kyseisen naisen suhteen, mutta vanhanaikaisena miehenä en halua mennä kihloihin, ellei kyse ole kosinnasta (+ naimisiin suhteellisen lyhyen ajan kuluttua kosinnasta). Työpaikkaa odotellessa mennään.

Koivari

2... 1... Lift-off!
21.4.2017
66
Ihmissuhteisiin liittyy totta kai myös kaveruus ja ystävyys.
Mielestäni tämä on erittäin asiallinen artikkeli: http://yle.fi/uutiset/3-9227384.

Omalla kohdallani olen aina ollut se, joka ottaa yhteyttä ja vaivautuu näkemisen eteen. Kun olen tietoisesti vähentänyt tätä, myös kaverit ovat kaikonneet aika tiuhaan tahtiin ja olen nähnyt heitä huomattavasti vähemmän. Tässä erotetaan jyvät akanoista.

Tapza

Jäsen
1.5.2017
57
  • Viestiketjun aloittaja
Aina välillä ilmestyy päähän huolia ja epäilyksiä siitä, nauttivatko kaverit oikeasti seurastani vai sietävätkö he vain minua, mutta uskon että se olen vain minä joka on vähän pöpi ja ehkä vähän ihmissuhderiippuvainen.

Mullakin on ollut tällaisia ajatuksia. Nykyään harvemmin murehdin, koska ihan sama. Lopulta ihminen on kuitenkin aina yksin.

En itsekään pahemmin järjestä mitään tapahtumia, mutta se johtuu lähinnä siitä että olen aika ujo ja huono tekemään aloitteita. Olen kyllä päästänyt kavereita kämpilleni kun he ovat sitä pyytäneet. Sekin tosin on pitkälti seurausta selkärangattomuudestani.

Don

Demiurgi
30.4.2017
35
Viinikellari
Täytyy myöntää että aika ja ahkera muuttaminen paikasta toiseen on varsin selkeä ystäväsiivilä. Enimmäkseen toki positiivisessa mielessä, vain parhaimmat pysyy. Tälläkin hetkellä muutama yläasteaikainen kaveri pysynyt piireissä vaikka tälläkin hetkellä monta sataa kilometriä väliä.
Iltamia tulee järjestettyä mm Smashin ja lautapelien kera. Onneksi naisystävä sen verran mainio ettei katso harrasteita kieroon, enkä toisaalta valittajaa olisi ottanutkaan.

Ps. Jos alkomahooli ja junamatkailu ei ole este ja jonkinsorttiseen kanssakäymiseen kykenee niin kyllähän sitä pirskeisiin aina kuokkavieraita mahtuu :D

Koivari

2... 1... Lift-off!
21.4.2017
66
Ps. Jos alkomahooli ja junamatkailu ei ole este ja jonkinsorttiseen kanssakäymiseen kykenee niin kyllähän sitä pirskeisiin aina kuokkavieraita mahtuu :D

Missä tämä kyseinen viinikellari sijaitsee?

Don

Demiurgi
30.4.2017
35
Viinikellari
Etelä-Suomessahan sitä tällä hetkel tulee vaikutettua, kehä 3 ulkopuolella.

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
Olen juuri tuossa paikassa enkä näe ketään muuta lähistöllä. Oletko sinä jakautunut Personaallisuuteni?

Don

Demiurgi
30.4.2017
35
Viinikellari
Jaa-a. Kaikkea sitä näköjään tulee koettua. Olosuhteiden pakosta, mm raha-asioihin liittyen kokeillaan vaimokkeen kanssa etäsuhdetta (taasen, suhteen alkutaipaleella myöskin sama homma). Saas nähdä miten käy, itse pysyn optimistisena ja pidän ns oman elämän vaihtoehtoa mieluisana vaihteeksi. Uskon myös että lisää niin intohimoa pitkällä tähtäimellä.

Nintendoihmisillä ajatuksia asiaan liittyen? Varmasti joitakuita kiinnostava aihe.

Ps. Punaviinin makustelun yhteydessä kirjoitettu, mahdollisia virheitä viestin luomisessa voi (ehkä) olla.

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
Iltamia tulee järjestettyä mm Smashin ja lautapelien kera. Onneksi naisystävä sen verran mainio ettei katso harrasteita kieroon, enkä toisaalta valittajaa olisi ottanutkaan.

Tämähän alkoi heti inspiroimaan jonkinsortin miitteihin, lautapelit + videopelit -teemaiset illat maistuvat aina ja tulee itsekin järjestettyä moisia suhteellisen usein kaveriporukoiden kesken. Alkoholia en juo, mutta se ei ole koskaan menoa hidastanut kun tunnun olevani syntymähumalassa muutenkin.

Minua ei ainakaan haittaisi, vaikka koitettaisiin jossain vaiheessa jotain miittiä foorumilaisten kesken tai sitten muuten vain ilmoitella jos kaipaa paikallisia helposti sohvalle sulautuvia pelikavereita.

EDIT: Tuleva Smash Bros. -turnaus on ainakinhyvä tekosyy tavata samanhenkistä porukkaa B)

Viimeksi muokattu:

Majur1

Jäsen
1.5.2017
33
Tampere
Jaa-a. Kaikkea sitä näköjään tulee koettua. Olosuhteiden pakosta, mm raha-asioihin liittyen kokeillaan vaimokkeen kanssa etäsuhdetta (taasen, suhteen alkutaipaleella myöskin sama homma). Saas nähdä miten käy, itse pysyn optimistisena ja pidän ns oman elämän vaihtoehtoa mieluisana vaihteeksi. Uskon myös että lisää niin intohimoa pitkällä tähtäimellä.

Nintendoihmisillä ajatuksia asiaan liittyen? Varmasti joitakuita kiinnostava aihe.

Ps. Punaviinin makustelun yhteydessä kirjoitettu, mahdollisia virheitä viestin luomisessa voi (ehkä) olla.

Tämä etäsuhteen toimivuus riippuu täysin ihmisistä, joillekin se on helpompaa joillekin vaikeampaa. Itse olen ollut etäsuhteessa suhteen alkupuolella (tosin vain puoli vuotta), mutta ainakaan puolison puolesta se ei ollut kovin helppoa aikaa. Tavallaan etäsuhde voi silti joillain vankentaakin suhdetta ja tosiaan lisätä intohimoa silloin kun taas nähdään.

Jos molemmat osapuolet osaavat ajatella loogisesti ja osaavat elää myös omaa elämää + molemmilla on 100% luotto, niin ei tuossa ole mitään ongelmia. Tiedän monta hyvin toiminutta etäsuhdetta, mutta tosiaan omassa suhteessa se ei ollut ainakaan puolison puolesta kovin helppoa ja tuskin tuo tulee koskaan olemaan vaihtoehtokaan meille.

Vaikuttaa kuitenkin siltä, ettette ole puhtaasti pakon sanelemana tehneet tätä, joten eiköhän asenne ole jo silloin ihan kohdillaan. Kannattaa muistaa aina se, että ei tämäkään kai mikään lopullinen tila ole :)

Don

Demiurgi
30.4.2017
35
Viinikellari
Tämähän alkoi heti inspiroimaan jonkinsortin miitteihin, lautapelit + videopelit -teemaiset illat maistuvat aina ja tulee itsekin järjestettyä moisia suhteellisen usein kaveriporukoiden kesken. Alkoholia en juo, mutta se ei ole koskaan menoa hidastanut kun tunnun olevani syntymähumalassa muutenkin.

Minua ei ainakaan haittaisi, vaikka koitettaisiin jossain vaiheessa jotain miittiä foorumilaisten kesken tai sitten muuten vain ilmoitella jos kaipaa paikallisia helposti sohvalle sulautuvia pelikavereita.

EDIT: Tuleva Smash Bros. -turnaus on ainakinhyvä tekosyy tavata samanhenkistä porukkaa B)
Juu eipä se pämppääminen vaadittava ominaisuus ole jos heittäytyvyyttä ja rempseyttä löytyy. Toki puolituntemattomien kanssa antaa jäyhimmillekkin riittävää rohkeutta toimia uudessa ryhmässä.

Mänssi kyllä maittaa aina, tosin superpelaajien kanssa tietty taitotaso vaikuttaa. Varsinkin jos tierihelvetti on irti, itsellä "mainina" Shulk ja muita semialhaalla olevia. Illanvietossa totta kai eri asia, ja kaoottisuus tuo riemua kun nytkäyttää itemit päälle tahi ylipäänsä rällää yli kahdella pelaajalla. Mutta joo, ei mahdotonta tulevaisuudessa.

Aku4D

Uusi jäsen
8.11.2021
1
No jaa, ihmissuhteiden kannalta, tai tarkemmin parisuhteen kannalta, ei tällä hetkellä kovinkaan hyvin mene. Olen ollut puolisoni kanssa romanttisessa suhteessa jo viiden vuoden ajan, mutta nyt myrskysäät koittelevat meitä. Jokainen päivä kuluu riidellen, milloin mistäkin. Kommunikaatiovaikeudet ovat parisuhteelle myrkkyä, sillä asioista pitää osata puhua, tai ne jäävät kytemään mieleen kasvaen alkuperäistä vakavuuttaan suuremmiksi. Minua pelottaa tämä tilanne. En halua rakkauden päättyvän. Maksamme jo yhteistä lainaa, jonka yhdistimme yhdistalaina.com kautta, ja siihen kuuluu myös asuntolaina. Kaikki, mitä on rakennettu tähän asti, katoaa, jos me emme löydä enää niitä toisiamme, joita rakastamme. Parisuhdeterapia alkaa vaikuttaa houkuttelevammalta vaihtoehdolta aina vaan.

Viimeksi muokattu: