Foorumipeli: Unovan Puolustus!

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Veizen

Muusikonrenttu, Game Master
Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Dragonspiral Tower häämöttää edessä, ja Plasmalaisia on kuin meren mutaa. Liiganeuvosto syöksyy urheasti eteenpäin, ja ottaa tiukkaa matsia Plasmalaisten kanssa. Hitaasti, mutta varmasti Neuvoston jäsenet etenevät tornia ylöspäin, kunnes ylhäältä kuuluu kauhea rysähdys. Päästyään huipulle Liiganeuvoston odottaa karmaiseva näky: N ja vastaherännyt Zekrom! ”Niin lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana”, huokaisee liehuletti. ”Nyt voimme luoda uuden, uljaan Unovan, jossa Pokémonien orjuutus loppuu!” Poika ratsastaa legendaarisella kauas horisonttiin. Liiganeuvosto poimii valkoisen kuulansa saadakseen vastavoiman, mutta herättämiseen vaadittava alttari on säpäleinä. Liiganeuvostolla on edessään vaikeat ajat...

Operaatio epäonnistui!

Pistetilanne:
Liiganeuvosto: 3
Plasma-ryhmä: 3

Olemme vaaravyöhykkeellä. Plasma-ryhmä voittaa, jos Ghetsis valitaan liigaministeriksi.

bEst, käytössäsi on Choice Scarf. Kuka on seuraava mestariehdokas?
 

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Olisi se aamu voinut paremminkin käynnistyä. bËstiltä sain kaksi plasmakorttia, joten jännityksellä odotan, mitä hänellä on sanottavana.
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Poijat meillä on jo toinen Plasma koukussa! Laitoin nimittäin Rushille omasta nostostani (1xL, 2xP) yhden molempia.

Eli meni jotakuinkin niin kuin kuvittelinkin. Kolmen plasman nosto olisi todellakin ollut nyt mitä ikävin koska olisi jäänyt kaikki informaatio ja tulos saamatta ja kaaos olisi iskenyt.

Nyt meillä on kaksi konfliktia. Kong ja Manne sekä minä ja Rush. En lähde omaa luotettavuuttani enää vakuuttelemaan vaan tavoite saavutettu.

Mikä oli siis ideani: saada plasma ahdinkoon. Eli Rushille olisi ollut iso kynnys ottaa liigakortti ja 4-2 tilanteessa Plasma olisi ollut ahdingossa varsinkin kun Rushin mestari -vuoro olisi ollut seuraavana. Eli potentiaalisena Ghetsiksenä Rush ei olisi päässyt livahtamaan ministerin paikalle (mikä tässä näyttää tapahtuneen).

Vastaavasti liigalaisena meillä olisi ollut helppo "uhrata" seuraava vote ja tilanteeksi 4-3 ja parantaa kortti --todennäköisyyksiä pelin paketointia varten. 4-3 olisin kokenut, että olisin ollut äärimmäisen turvallinen ministeri (ja Rush myös) päättämään pelin tilanteeseen 5-3.

Nyt homma on se, että scarfista itselläni tuntuma kenelle sen annan, mutta mieluusti kuulen optiot.

Pelin kulkuhan on nyt se, että Manne-Kong sekä minö-Rush ollaan "poissa pelistä". Eli nyt pitää vain toivoa että loppujen pelaajien joukossa ei astuta miinaan ja heidän keskuudestaan äänestetään Ghetsistä ministeriksi.

Todennäköisyydet ovat mielestäni Liigan puolella. Mutta poijat, play it safe!
 

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Semmoinen peliliike bestiltä, vähän pelkäsinkin näin tapahtuvan. Sinällään kai ihan fiksu veto targetata seuraavana mestarivuorossa oleva liigalainen (jos scarfia ei lasketa) jotta tämä on painostettu menettämään oma vuoronsa. Siellähän on Manne, yksi potentiaalinen plasmalainen, tulossa minun jälkeeni. Tulkitsisin tilanteen sillain, että bestillä oli kiire omin sanoinsa "rushata" seuraavaan plasmalaisen vuoroon upottamalla seuraavan liigalaisen tsänssit päästä mestarikso ja hankkimalla plasmalle piste samalla, jotta vaaravyöhyke aktivoituu ja seuraava plasmalainen saa reaper clothin käyttöön.
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Mannen äänestyksen pitäisi kaiken järjen valossa kariutua. Että olehan sinä mystiseen P-kirjaimeen pukeutuva Trubbishien kouluttaja hiljaa siellä taka-alalla 8). Vai käytätkö sittenkin ihmeellistä mustaa tunikan tyylistä kaapua?
 

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Saanen huomauttaa, että suunnitelmasi "saada plasmalainen ahdinkoon" ei ole kaikkein uskottavin juttu. Otit ministeriksi seuraavana pelivuorossa olevan (konsensus on että tämä on itsessään epäilyttävä siirto), jonka olet mukamas liigalaisena ja täten mukamas rooleja tietämättömänä arvannut olevan plasmalainen. Tai ainakaan minulle ei ole selkeää, mistä tämä epäilys että olisin plasmalainen on tullut. Veikkaisin, että tässä on nimenomaan targetattu minun luottamustani, koska muuten olisit valinnut jonkun muun pelijärjestyksen kautta vähemmän epäilyttävän henkilön ja/tai claimannut 3 plasman nostoa. Syitä tälle liikkeelle voin vain spekuloida, mutta luultavasti spekuloinkin paremmalla ajalla. Mutta ollaan sitten lukossa molemmat, sitähän taisit halutakin.

Ja ei, en pue P:llä varustettuja asuja. Lainasin ne ilmeisesti sinulla tämän pelin ajaksi. : )
 

Manne

MonHun-masokisti
Super Fintendo
30.4.2017
188
Tampere
Ottaisit bËst ensi kerralle hieman mallia uskottavan konfliktin luomisesta Kongilta.

Joka tapauksessa tilanne on ehdottomasti kinkkinen. bËstin viesti käytännössä varmistaa sen, että viimeinen plasmalainen eli ilmeisesti Ghetsis löytyy tästä toisesta nelikosta, mutta hänen varomisensa onkin sitten asia erikseen. Paitsi jos bËst käytti tässä lanseeraamaansa "heitetään susille"-taktiikkaa, mutta rehellisesti sanoen lehmätkin lentävät todennäköisemmin.

Ensimmäisenä pitäisi kuitenkin ratkaista tämä Scarf-juttu, jos tässä nyt mitään ratkaistavaa edes on, kun kompensaatiotavara lipsahti toistamiseen vääriin käsiin. Pari kaveria minulla on kiikarissa, joista toisen uskon olevan Ghetsis. Katson, mitä muilla on sanottavaa, ja reagoin sen mukaan.

E:
Jos oletuksena on, että bËst kietoo jonkun ei-konfliktoituneen pelaajan kaulahuiviinsa, ehdotan, että valinta nimenomaan ei kohdistuisi villeen. Itse lähtisin bdbdbd/njrss+ville-yhdistelmällä liikenteeseen. Tiedä sitten, sopiiko tämä bËstin suunnitelmiin.
 
Viimeksi muokattu:

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Aijai, nyt on kyllä todella ruma tilanne. Tällä hetkellä voin luottaa vain itseeni, Artzeihin ja njrss:ään (noh, ainakin joissain määrin), sillä Manne, Kong, bËst ja Rush ovat potentiaalisia Plasmalaisia. Lisäksi on mahdollista, että Ghetsis tai toinen Plasmalainen on Artzein ja njrss:n joukossa. Asiaa hankaloittaa myös se, että muiden näkökulmasta myös minä olen linkittynyt soppaan, sillä Kong tarkasti minut Silph Scopella. Yksi tai kaksi Mannen, Kongin, bËstin ja Rushin porukasta ovat liigalaisia, mutta ketkä ne mahtavat olla?

Myönnettäköön, että epäilen tällä hetkellä enemmän bËstiä kuin Rushia, sillä hänen aikaisempi käytöksensä on ollut vähintäänkin epäilyttävää. Lisäksi Rushin päättely bËstin motiivista vaikuttaa järkevältä. En kuitenkaan ihan varmuuden vuoksi halua päästää Rushia seuraavalle vuorolle. On kuitenkin mahdollista, että astun itse ansalankaan.
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Siis mielestäni on silkkaa hölmöyttä äänestää Rushia valtaan. En sano, että itseänikään kannattaa, mutta olen jo kokenut, että kannoin korteni tiimin puolesta paljastamalla pelin toisen konfliktin.

Tilanne on käytännössä 3-1. Yks raketti "jäljellä" ja kolme liigalaista
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Mitä choice scarfiin tulee niin kuuntelen toki kannanottoja. Villelle sen Suominen oli mielessä, koska jos on Kongin feikkaama Ghetsis niin ei ainakaan ministeriksi päädy. Mutta toisaalta liigalaisena turvallinen tapaus
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Mitä choice scarfiin tulee niin kuuntelen toki kannanottoja. Villelle sen Suominen oli mielessä, koska jos on Kongin feikkaama Ghetsis niin ei ainakaan ministeriksi päädy. Mutta toisaalta liigalaisena turvallinen tapaus
Toisaalta minua huolestuttaa se, että en ole varma siitä, kuka Ghetsis on. On täysin mahdollista, että Ghetsis onkin joku niistä, jotka ottaisin todennäköisimmin ministeriksi. Henkilökohtaisesti olisin mieluummin itse ministerinä, mutta ymmärrettävistä syistä se ei varmasti herätä kovin paljoa kannatusta muissa pelaajissa. Sen sijaan jos muilta löytyy luottoa minuun, niin ministerivuoroni pitäisi meidät hengissä ainakin vuoron pidemmälle, ja mahdollisesti antaisi liigapisteenkin.

Toki jos minut halutaan mestariksi, niin en varmaan kieltäydykään siitä. En näe tässä tilanteessa kovin paljoa parempiakaan vaihtoehtoja, sillä voin luottaa vain harvaan pelaajaan.
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Mitäs meidän muut pelaajat Artzei ja nrjss meinaa tilanteesta ja pohdinnoistq?
 

Kong

Jäsen
30.4.2017
93
Helsinki
Kaksi konfliktia, jännä tilanne. Objektiivisesti joukossa Artzei-njrss-bdbdbd-ville on korkeintaan yksi plasma, ja joukossa Manne-Kong-bËst-Rush on 2-3 plasmaa.
Oma POVistani toki tilanne on astetta selkeämpi; minä ja ville ovat varmoja liigoja ja Manne varma plasma, jolloin kysymysmerkkejä ovat loput 5. Tuntuu todennäköiseltä etteivät kaksi viimeistä plasmaa lukinneet toisiaan konfliktiin, joten bËst-Rush combossa luultavast on yksi riviplasma (tai todella munakas Ghetsis) ja luotan tämän perusteella Ghetsiksen löytyvän kolmikosta Artzei-njrss-bdbdbd.

Villelle luonnollisesti annan äänen sekä mestarina että ministerinä, mutta mestarin virassa ville on ehkä kätevämpi saada läpi, koska teoreettinen Kong=plasma, ville=ghetsis voidaan näin kiertää. Tällöin joudutaan toki hyväksymään mahdollisuus 1/3 äkkikuolemaan, mikäli oletus em. kolmikosta on totta eikä haluta ministeröidä konfliktipelaajia. Vielä en rupea jakamaan fiiliksiäni Artzei-njrss-bdbdbd-kolmikon jäsenistä, odotan bËstin valintaa ja heidän omia sanojaan.

bËst-Rush asetelman puolet ovat tuskin enää kovin relevantit, kumpaakaan en enää ainakaan mestariksi ole päästämässä. Jos nyt joku kanta pitää muodostaa, niin bËst on ollut Rushia kryptisempi, mutta Manne pitää bËstiä konfliktin plasmalaisena, mikä taas ohjaa omat epäilykseni Rushiin.
Plasma-bËst olisi myöskin voinut kaataa operaation kohtalaisen uskottavalla 3P-väitteellä uuden pakan ansiosta. Then again, Rushin onnistunut operaatio oli toinen, kun taas bËstin vain ensimmäinen ja näin vähemmän merkkaava. Vaikea sanoa, mutta ehkä luotan bËstiin hieman enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Artzei

Nuija
30.4.2017
178
Lappeenranta, Suomi
No voe p*****e! Taasko ne Plasmat vei pisteen kotia? Nyt alkaa pikkuhiljaa jo pelko persuksiin hiippailla, varsinkin jos seuraavakin äänestys
menee lyttyyn.

Mutta mitä tulee tähän epäilyttävimpään Triforceen (bdbdbd-njrss-minä), että on hyvinkin pelottavat mahdollisuudet, että joku näistä kolmesta on joko Plasmaa tai itse Ghetsis. Taas toisaalta, eipä, sanotaan nyt vaikka esimerkiksi, Mannellakaan ole juuri nyt puhtaita jauhoja säkissä, kun ollut kahdella operaatiolla jotka mollemmat päätyivät rökäletappioon joten voi myös olla todella korkeat Chanseyt, että Manne onkin todellisuudessa Ghetsis.

Tietysti nyt kaikki vaan riippuu siitä Choice Scarfista ja myös siitä, että kehen sitä loppujen lopuksi käytetään.
 
Viimeksi muokattu:

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Että peli etenee, niin siirrän pommin Villelle.

Perustelut siinä, että on yksi käytännössä neljästä "jäljellä" olevasta pelaajasta kun konfliktit suljetaan pois. Myös Kongin potentiaalista Ghetsis -bluffia tämä suojelee kun Ville ei saa toimia ministerinä.

Eli käytän Choice Scarfin Villeen
 
Viimeksi muokattu:

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Tuntuu aina yhtä hyvältä, kun yksi väärä askel voi lopettaa koko pelin...

Oma tuntuma Ghetsiksen identiteetistä on, että... noh, kyseistä tuntumaa ei oikeastaan edes ole. Yritän kuitenkin valita sellaisen pelaajan, joka on mahdollisimman turvallinen valinta. Nelikosta Manne, Kong, Rush ja bËst en uskalla valita ketään, koska heistä vähintään kaksi on Plasmaa, ja on hyvin mahdollista, että myös Ghetsis on joukossa mukana. Jäljelle jäävät bdbdbd, njrss ja Artzei. Näistä bdbdbd ja Artzei ovat mielestäni joukon epäilyttävimmät, sillä bdbdbd:n ministerivuoro epäonnistui (jolloin myös Manne oli mestarina), jolloin Mannen ja bdbdbd:n yhteistyö on täysin mahdollista. Artzein äänet sen sijaan ovat aiheuttaneet hämmennystä, mikä voi olla merkki niin Plasmalaisuudesta kuin myös tarkkaavaisesta ja kokeilevasta pelaamisesta. Nimeän kuitenkin ministeriksi njrss:n.

Tässä tilanteessa ei mielestäni ole mitään ehdottoman turvallista siirtoa. On hyvin mahdollista, että njrss on todellisuudessa hiljaisena pysynyt Ghetsis. Katsotaan, miten käy!
 

Manne

MonHun-masokisti
Super Fintendo
30.4.2017
188
Tampere
Jännäksi tosiaan vetää, myötätunnot pahaan paikkaan joutuneelle kollega villelle. Teoriatasolla tästä viime viesteissä mainitusta kolmikosta Artzei-bdbdbd-njrss saa jokaisesta luotua potentiaalisen Ghetsiksen, kun hieman kertaa pelin kulkua ja antaa vainoharhaisen mielikuvituksen laukata. Koska vaikuttaa enemmän kuin todennäköiseltä, että joku tästä kolmikosta tosiaan on Ghetsis, avaan hieman fiiliksiäni kyseisistä kavereista.

Artzei: Jotenkin teennäinen sävy koko pelin ajan, kummallisia ääniä useammassa äänestyksessä, selvää kuittailua omaan suuntaani epäonnistumisieni jälkeen, eritoten viimeisimmässä viestissään ei päätä eikä häntää. Jos olisin Ghetsis, en varmaankaan möhlisi kahta operaatiota tarkoituksellisesti heti alkupelissä, vaan päinvastaisesti koettaisin kerätä luottamusta mahdollisimman paljon. Pelaa joko todella keljua tiimikaveria (=liigalaista), tai on itse Ghetsis ja hankkii uskottavuutta hakkaamalla potentiaalista, maineensa menettänyttä tiimikaveriaan maanrakoon.

bdbdbd: Ollut varsin hiljainen viime aikoina, alla 1 onnistuminen ja 1 epäonnistuminen, ja jälkimmäisessä bdbdbd:llä (tai minulla) ei ollut vaikutusmahdollisuutta lopputulokseen. Puhtaasti alkupelin kommentteja ja äänestyksiä katsomalla mielestäni kohtuu vahva liigalaiskandidaatti, mutta hiljaaolo pelin jännityksen kasvaessa antaa hieman aihetta huoleen.

njrss: Pelin aiemmassa vaiheessa (ennen bËstin ja Rushin konfliktia) epäilin njrss:n olevan Kongin lisäksi pelin toinen riviplasma, mutta pelin kulku antaisi ymmärtää, että näin ei ole. Ei silti poista Ghetsiksen mahdollisuutta, mutta villen asemassa olisin todennäköisesti päätynyt ministerivalinnassani myös häneen.

Kökkö juttu liigan kannalta, kun 3 todennäköisintä Ghetsistä on samalla 3 vaikealukuisinta kaveria, ja 2 liigan jäsentä (minä ja ilmeisesti Rush) on poissa pelistä riviplasmojen kieroilujen takia. Kriittisestä vaiheesta johtuen pidättelen vielä ääntäni ja katson, millaisia mindgameja riviplasmat heittävät sekaan ja mitä muutenkin tästä kaksikosta ollaan mieltä.
 

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
Olen ollut tässä nyt viimeaikoina hiljaisena muiden kiireiden takia. Ehtinyt kuin käydä vain silloin tällöin foorumilla katsomassa miten peli etenee.