Fintendo sosiaalisissa medioissa

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Käytän aktiivisesti:

  • Facebookia

  • Twitteriä

  • YouTubea

  • Snapchattia

  • Instagramia

  • Twitchiä


Tulokset nähtävillä äänestämisen jälkeen.

Koivari

2... 1... Lift-off!
21.4.2017
66
Fintendolla on lisäksi toimintaa sosiaalisissa medioissa. Siinä missä meillä ei tällä haavaa ole uutisointia, jaamme tuoreimpia uutisia sosiaalisilla kanavillamme. Käy tsekkaamassa! Esimerkiksi Facebook-sivulle kaivataan tällä hetkellä kipeästi lisää tykkääjiä.

Facebook:
https://www.facebook.com/fintendofi
Twitter:
https://twitter.com/fintendofi

Jakakaa lisäksi mietteitä näihin sosiaalisiin medioihin liittyen. Olisiko mielestänne aiheellista luoda tilejä myös muille SoMe-palveluille? Miten olisi esimerkiksi YouTuben laita?
 
Viimeksi muokattu:

Majur1

Jäsen
1.5.2017
33
Tampere
Fintendon Facebook-tiliin laitoinkin jo tykkäyksen, Twitteriä en liiemmin itse käytä. Youtube tilin lisäys voi olla ookoo idea, jos sinne joku tekisi jotain materiaalia. Arvosteluja ja let's playtä, ehkä jotain ihan omaakin luovuutta voi käyttää. Suomalainen pääasiassa Nintendoon liittyvä Podcast, olisi mitä mainiointa antia uudelle sivustolle. Jokaisen jakson ei toki tarvitsisi olla monen tunnin mittaisia, eikä niissä välttämättä tarvitsisi olla mitään varsinaista aikataulua edes aluksi. Podcastejä voisi tehdä esim isojen julkaisujen yhteydessä, Nintendo Directien jälkipuinnista tai pyhittää kokonainen jakso esimerkiksi yhden pelin tai pelisarjan puinnille. Olisiko tuossa podcastissä mitään järkeä?
 
Viimeksi muokattu:

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
Itse en youtube-kanavaa kaipaa, mutta näin ajatuksena jos sellaista kanavaa suunnittelette, niin ytimekkäät parin minuutin videot toimivat parhaiten. Jo se, että lyhyiden videoiden tekemiseen oletetttavasti kuluu vähemmän aikaa, niitä saattaa myös viitsiä katsoa. Alle viiden minuutin pätkät ehtii katsomaan melkein milloin tahansa, kun yli kymmenen minuutin videot skippaa useammin kuin katsoo, ja yli 15-minuuttisia tulee harvoin katsottua. Lyhyt kesto on erityisen tärkeä jos kyse on uutissisällöstä joka raportoidaan joka paikassa, alkuperäissisältö taas voi olla vähän pitempää.
 

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
796
Rovaniemi
Lisäsin äänestyksen koskien käytetyimpiä palveluita.

Fintendoon on tulossa videosyöte, johon kootaan halukkaiden suomalaisten tubettajien Nintendo-aiheista sisältöä. Jonkinlaisen videomateriaalin tuottamista kiinnostaisi jälleen kokeilla, mutta on vielä mietinnän alla pitäisikö sitä varten aloittaa Fintendolle oma kanava tyhjästä vai julkaisisinko klippejä pienellä henkilökohtaisella kanavalla, jonka jakaisin syötteeseen muiden tapaan.Toki videoita voisi jaella FB:ssä ja Twitterissäkin.

Mielestäni Suomessa ja nykyisessä somemaailmassa voisi olla tilaa joko:
a) Lyhyille, esim. minuutin pituisille pika-arvosteluille, jossa voisi olla linkki pidempään tekstiarvosteluun.
b) Korkean tuotantoarvon videoille (Angry Joen tyyliin)

Ongelma on vain vähän siinä etten ole itse kaikista kuvauksellisin ja viihdyttävin moottoriturpa. Kymmenien minuuttien mittaisia let's play -videoita en ole taas jaksanut katsoa enää aikoihin, oli niiden tekijä kuka tahansa. Ehkä vähän nuorempaa yleisöä ne vielä kiinnostavat. Mitä podcastiin tulee niin sitäkin olen miettinyt ja joskus jopa kokeillutkin, mutta olen huomannut tekemisen innon lopahtavan jos kuuntelijoita on vähän tai vuoropuhelua ei synny.
 

Koivari

2... 1... Lift-off!
21.4.2017
66
  • Viestiketjun aloittaja
  • #5
Fintendon Facebook-tiliin laitoinkin jo tykkäyksen, Twitteriä en liiemmin itse käytä. Youtube tilin lisäys voi olla ookoo idea, jos sinne joku tekisi jotain materiaalia. Arvosteluja ja let's playtä, ehkä jotain ihan omaakin luovuutta voi käyttää. Suomalainen pääasiassa Nintendoon liittyvä Podcast, olisi mitä mainiointa antia uudelle sivustolle. Jokaisen jakson ei toki tarvitsisi olla monen tunnin mittaisia, eikä niissä välttämättä tarvitsisi olla mitään varsinaista aikataulua edes aluksi. Podcastejä voisi tehdä esim isojen julkaisujen yhteydessä, Nintendo Directien jälkipuinnista tai pyhittää kokonainen jakso esimerkiksi yhden pelin tai pelisarjan puinnille. Olisiko tuossa podcastissä mitään järkeä?
Mielestäni podcast on erinomainen idea ja sellaista yritin joskus työstääkin edelliseen harrasteprojektiin, joka kuitenkin kuihtui käsiin. Olisin itse ainakin mukana turisemassa esim. E3-messujen tarjonnasta ja miksikäs siihen ei voisi ottaa halukkaita klubilaisia mukaankin.
 

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Videoiden tekeminen on aina työlästä, joten niiden valmistus todennäköisesti jäisi hyvin pienen porukan vastuulle. Podcast voisi olla toimiva ratkaisu, sillä niiden suunnitteleminen ja työstäminen ei pitäisi olla yhtä työlästä, pärstäkertoimella ei ole väliä ja niihin vakioäänet pystyvät helposti ottamaan vieraileviksi tähdiksi innokkaita osallistujia. Aihealueetkin pystyisivät vaihtelemaan hyvin vapaasti, kunhan yleinen linjaus säilyy. Podcastissa voisi olla paras tasapaino tuotantoon vaaditun työmäärän sekä lopputuotteen mielekkyyden välillä, sekä hyvät mahdollisuudet antaa yhteisön kaikille jäsenille tilaisuus kontribuoida johonkin.
Eikä vaihtoehdot tietenkään ole toisensa poissulkevia, ihan hyvinhän ohella voi pyörittää myös YouTube kanavaa jos videoiden tekijöitä löytyy.

Oliko Facebookille ja Twitterille suunnitteilla jotain erityistä, muuta kuin ilmoitusluontoiset asiat? Naamakirjan hyvä jos jaksan edes avata, ja Twitterissä selaan lähinnä linkattuja meemejä, että en voi sanoa olevani aktiivinen niiden kanssa.
 

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
796
Rovaniemi
Tiedottamisen lisäksi Facebookilla ja Twitterillä yritetään tavoittaa niitä seuraajia, jotka eivät perinteisellä foorumilla viihdy. Eiköhän siellä meemuiluakin harrasteta.
 

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
Lisäsin äänestyksen koskien käytetyimpiä palveluita.

Fintendoon on tulossa videosyöte, johon kootaan halukkaiden suomalaisten tubettajien Nintendo-aiheista sisältöä. Jonkinlaisen videomateriaalin tuottamista kiinnostaisi jälleen kokeilla, mutta on vielä mietinnän alla pitäisikö sitä varten aloittaa Fintendolle oma kanava tyhjästä vai julkaisisinko klippejä pienellä henkilökohtaisella kanavalla, jonka jakaisin syötteeseen muiden tapaan.Toki videoita voisi jaella FB:ssä ja Twitterissäkin.

Mielestäni Suomessa ja nykyisessä somemaailmassa voisi olla tilaa joko:
a) Lyhyille, esim. minuutin pituisille pika-arvosteluille, jossa voisi olla linkki pidempään tekstiarvosteluun.
b) Korkean tuotantoarvon videoille (Angry Joen tyyliin)

Ongelma on vain vähän siinä etten ole itse kaikista kuvauksellisin ja viihdyttävin moottoriturpa. Kymmenien minuuttien mittaisia let's play -videoita en ole taas jaksanut katsoa enää aikoihin, oli niiden tekijä kuka tahansa. Ehkä vähän nuorempaa yleisöä ne vielä kiinnostavat. Mitä podcastiin tulee niin sitäkin olen miettinyt ja joskus jopa kokeillutkin, mutta olen huomannut tekemisen innon lopahtavan jos kuuntelijoita on vähän tai vuoropuhelua ei synny.

Tuo SNES Drunkin tyyli :
saattaisi olla sopiva jos tuntuu siltä, ettei esiintyminen tunnu omalta eikä juttu lennä luonnostaan. Minimaalinen intro, pelikuvaa ja rauhallista asiassa pysymistä.
Mitä ongelmia olen itse huomannut noissa youtube-videoissa, niin ensin se, että tehdään liian pitkää introa (tai sitä ei ole lainkaan), yritetään täyttää "lähetysaikaa" toivottamalla kaikki katsojat, katsojien tutut ja katsojien tuttujen kissankumminkaimat tervetulleiksi "lähetykseen", jonka jälkeen käydään kaikki lähiaikojen kuulumiset läpi. Se on vähän kuin koko internet olisi ottanut Kymppitonnista mallia, minkä ohjelmaidea perustui lähinnä Riitta Väisäsen höpötykseen.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Vihaan sitä, kuinka nykyään 90% Facebookin syötteestä on meemejä ja "hauskoja" videoita. Välillä minun tekisi mieli poistaa käyttäjätili kyseisestä palvelusta, mutta en ole toistaiseksi tehnyt niin. Eihän sitä tiedä, jos sille joskus löytyy enemmän käyttöä.

Periaatteessa minulle on yhdentekevää, miten Fintendo esiintyy sosiaalisessa mediassa. Tulen kuitenkin seuraamaan foorumia aktiivisesti, joten en usko viettäväni kovin paljoa aikaa Fintendon Facebook- tai Twitter-sivuilla.

Youtube-videot ja mahdolliset Podcastit voisivat tosin olla kiinnostavia!
 
  • Tykkää
Reaktiot: AXU