Kuntosali

• Viestiketjun aloittaja Blue
  • Aloituspäivämäärä

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Blue

Jäsen
8.5.2017
11
Kartoitetaan hieman foorumilaisten salitaustaa/kokemuksia.

Kyseessä voi olla tuo monen kammoksuma hikikellari, jossa miehet ärisee ja rauta kolisee, paheksuvien katseiden loukko tai jotain ihan muuta.
Varmasti monella on jonkin sortin käsitys salilla käynnistä, olipa kyse sitten koulun pakollisten liikuntatuntien tutustumiskäynneistä tai ihan intohimoisesta punttailusta.

Itse sain kipinän armeijan aikoihin, kun ei muutakaan tekemistä ollut iltaisin, niin menin rohkeasti punttisalille. Nyt on sitten tullut muutama vuosi käytyä säännöllisesti kuntosalilla ja ihan harrastushan siitä on tullut.

Ajatuksia, kysymyksiä, kokemuksia aiheesta?

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Itse olen käynyt 16 vuotta todella aktiivisesti ja jopa kilpaurheilu tasolla salia harrastanut. Nyt terveys ongelmien vuoksi en ole pystynyt 2 ja puoleen vuoteen pystynyt käymään. Ennen tätä ei 16 vuoden jaksoon sattunut paljon tauko jaksoja. Pisin tauko kuntosalilta oli kesälomalla 2014, 3 viikkoa. Eli kohtuu aktiivisesti tuli käytyä terveenä.

Koivari

2... 1... Lift-off!
21.4.2017
66
Koitin aloittaa kuntosaliharrastuksen joskus pari vuotta sitten, mutta n. 1-2 kuukauden sitkeän yrittämisen jälkeen jouduin toteamaan, ettei ole minun juttuni. Aivan liian yksitoikkoista ja itseään toistaviin suorituksiin perustuvaa toimintaa. Ennemmin juoksen pallon perässä.

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
Joku viitisentoista vuotta sitten tuli käytyä salilla parin vuoden ajan, mutta kun siitä ei lopulta tullutkaan toivottuja hyötyjä, jäi sitten siihen. Näin jälkeenpäin katsottuna ja viitisentoista vuotta viisaampana täytyy sanoa, että vika oli ruoissa. Nykyään taas ei ole aikaa rampata salilla, jos sellaista sattuisi haluamaan.

Xylitol

sylidoll
30.4.2017
195
Vaasa
Kuntosalilla käynyt lähinnä pariin kertaan aikoinaan koululiikunnan puitteissa, ja sitten pariin satunnaiseen kertaan harkkaryhmän kanssa; ryhmän pääasiallinen laji vain oli kilpauinti, jota harrastin suurimman osan nuoresta elämästäni. (NumKis represent.) Tuo kuntoilu vain loppui viimeistään siinä vaiheessa melko seinään, kun muutin toiselle puolelle Suomea opiskelemaan.

Salilla käyminen ei tunnu mitenkään vastenmieliseltä ajatuksena, mutta uskoakseni se on aika kallista verrattuna vaikkapa juuri uintiin. Mitä mietteitä?

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Kuntosalilla käynyt lähinnä pariin kertaan aikoinaan koululiikunnan puitteissa, ja sitten pariin satunnaiseen kertaan harkkaryhmän kanssa; ryhmän pääasiallinen laji vain oli kilpauinti, jota harrastin suurimman osan nuoresta elämästäni. (NumKis represent.) Tuo kuntoilu vain loppui viimeistään siinä vaiheessa melko seinään, kun muutin toiselle puolelle Suomea opiskelemaan.

Salilla käyminen ei tunnu mitenkään vastenmieliseltä ajatuksena, mutta uskoakseni se on aika kallista verrattuna vaikkapa juuri uintiin. Mitä mietteitä?

Eipä tuo kuukausi normi kuntosalille montaa kymppiä kuussa taida kustantaa. Löytyy toki varmasti noita kalliitakin paikkoja mutta monessa kaupungissa on uimahallin yhteydessäkin hyvin varusteltu kuntosali joka on aika huokea hinnaltaan.

Blue

Jäsen
8.5.2017
11
  • Viestiketjun aloittaja
Itse olen käynyt 16 vuotta todella aktiivisesti ja jopa kilpaurheilu tasolla salia harrastanut. Nyt terveys ongelmien vuoksi en ole pystynyt 2 ja puoleen vuoteen pystynyt käymään. Ennen tätä ei 16 vuoden jaksoon sattunut paljon tauko jaksoja. Pisin tauko kuntosalilta oli kesälomalla 2014, 3 viikkoa. Eli kohtuu aktiivisesti tuli käytyä terveenä.
Ohoh, missä lajissa olet kilpaillut? Kiinnostaisi myös tietää, että paljon on tulokset dropannut kahdessa vuodessa. Tuntuu, että ei vaadi kuin 2 viikkoa, niin heti sen huomaa tuloksissa, mutta onneksi ne saa nopeasti taas takaisin.

Tuosta hinnasta sen verran, että ei se kovin kallista ole verrattuna moneen muuhun harrastukseen. Opiskelijana saa parhaaltaan 100€/vuosi. Itse maksan tällähetkellä 19€/kk

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Paljastetaan nyt että voimanostossa. Tuloksien tippumisesta en tiedä kun en pysty vaivani kanssa yhtään enään reenaamaan. Eiköhän nuo tulokset tulisi nopeasti ylös päin kun pystyisi edes vähän rasittamaan lihaksia ja syömään. Paino ei ole pudonnut kuin 35 kiloa eikä kaikki todellakaan pelkkää ihraa. Mutta eipä rikki olevan ruokatorven(kiitos burana veit terveyteni. Älkää syökö tuota myrkkyä ikinä!!) kanssa pysty edes enään syömään muuta kun sen verran että hengissä pysyy. Urheilusta tarvi haaveillakkaan eikä nykyisen ammattini työnteostakaan. Että sillain.

Mauno

Jäsen
30.4.2017
192
Kuulostaa hurjalta että saa ruokatorveen vahinkoa ibuprofeenin käytöstä. Lääkeaine sujahtaa vikkelään mahalaukkuun, jossa sitten tyypillisemmin aiheuttaa haavaumia. En tiedä tapausta mutta kovasti tekee mieli sanoa että itse olet välinpitämättömyyttäsi vahinkosi tehnyt. Buranaa pitää käyttää pitkään ja säännöllisesti että saa itselleen vatsahaavan tms, vähän riippuen siitä että onko helicobakteeria vai ei.

Apteekkityöntekijöiden ikuinen murheenkryyni on selittää asiakkaille särkylääkkeen ja tulehduskipulääkkeen eroa ja haittoja. Harva kuuntelee, ei ole lääkeaineen vika.

Aiheeseen, olen joskus käynyt salilla kääntymässä takaisin. En jotenkin pääse siitä alun fiiliksestä etten kuulu leggings-neitien ja salimakejen sekaan. Sitten joskus kun hankin omaa asuntoa niin sinne varmaan värkkäilee pienen kotigymin että selviää vähemmillä selkävaivoilla. Leuanvetotanko, irtopainot, soutulaite ja nyrkkeilysäkki kuulostaa ihan mielekkäältä.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Kuulostaa hurjalta että saa ruokatorveen vahinkoa ibuprofeenin käytöstä. Lääkeaine sujahtaa vikkelään mahalaukkuun, jossa sitten tyypillisemmin aiheuttaa haavaumia. En tiedä tapausta mutta kovasti tekee mieli sanoa että itse olet välinpitämättömyyttäsi vahinkosi tehnyt. Buranaa pitää käyttää pitkään ja säännöllisesti että saa itselleen vatsahaavan tms, vähän riippuen siitä että onko helicobakteeria vai ei.

Apteekkityöntekijöiden ikuinen murheenkryyni on selittää asiakkaille särkylääkkeen ja tulehduskipulääkkeen eroa ja haittoja. Harva kuuntelee, ei ole lääkeaineen vika.

Hohhoijaa. Miten minä välinpitämättömyyttäni vahinkoni olen tehnyt? Ei kannata viisastella sillä sinulla ei ole aavistustakaan minkä helvetin olen joutunut käymään lääkkeiden ja paskojen lääkäreiden vuoksi!!!!!!!!! Aina käsketään syödä buranaa. Niin tein minäkin kun olin hölmö. Söin buranaa 4 päivää kuume kurkku kipuun,lopetin syönnin kun maha meni sekaisin mutta silloin oli jo liian myöhäistä .Tuloksena oli mahakatarri ja haavainen ruokatorvi. Sen jälkeen happosalpaajan pakkosyötöllä pilattiin suolistoni. Mm.sain vilja ja maito allergian. Ennen tätä pilleriä ei ollut koskaan ongelmia minkään ruuan kanssa. Burana ei todellakaan ole mikään vaaraton lääke eikä myöskään happosalpaaja. Totuus on että lääkkeet joiden pitäisi parantaa on pilanneet minun terveyteni. Tämän kaiken jälkeen yritettiin aloittaa syöttämään sitä kolmatta meidän terveyden hoidon kulmakivistä olevaa pilleriä. Viisaimmat varman arvaa mitä tarkoitan. Tiedän että sitä on vaikea hyväksyä mutta näin on totuus. Lääkkeiden myynti on bisneksen tekoa ja ihmiset tämän kaupan välineitä. Kolestroli lääkkeet on tästä pahin esimerkki. Eikä millään pahalla mutta apteekkityöntekijät myös opetettu tietyltä taholta sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Voin kertoa että aika vähässä on luotto enään valkotakkisten ammattikuntaan.

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Lääkkeiden myynti on bisneksen tekoa ja ihmiset tämän kaupan välineitä.
Nyt on hieman härski väite, vaikka ymmärränkin turhautumisesi. On täysin totta, että lääkkeillä on sivuvaikutuksensa. Joskus tämä voi näkyä siinä, että lääkkeiden käyttäjät joutuvat kierteeseen; lääkkeen sivuvaikutuksiin annetaan lääkettä, jolla saattaa edelleen olla sivuvaikutuksia. On kuitenkin erittäin hataralla pohjalla väittää, että tämä olisi "kaupan tekoa". Lääkkeiden valmistajat eivät tahallisesti laita haitallisia sivuvaikutuksia lääkkeisiinsä. Sen sijaan näiden sivuvaikutuksien eliminoiminen voi olla todella vaikeaa. Ihmiselimistö on monimutkainen koneisto, joten lääkeaineen vaikutuksien ennustaminen on varmasti suuri haaste tutkijoille.

En itse käytä buranaa melkein koskaan, mutta en ole kuullut sen aiheuttavan kovin vakavia oireita. Nämä oireet ovat kuitenkin yksilöllisiä, joten jotkut ovat herkempiä buranalle (tai mille tahansa lääkkeelle) kuin toiset. Toivottavasti saat elimistösi takaisin kuntoon.

Itse aiheeseen liittyen, en ole koskaan käynyt kuntosalilla koulun ja armeijan ulkopuolella. En oikein pidä itseääntoistavasta kuntosaliharjoittelusta. Lisäksi kuntosalilla treenaaminen voi olla kallista, joten ennemmin kuntoilen esimerkiksi pyöräilyn tai lenkkeilyn muodossa.

Tapza

Jäsen
1.5.2017
57
Yliopiston kuntosali maksaa meillä alle 70 euroa vuodessa, joten kallista ei ainakaan ole. Toki varustus ei ole samaa luokkaa kuin kunnon saleilla, mutta itelle riitti sillon parina ekana opiskeluvuonna kun siellä kävin. Kolmantena vuonna käynnit harvenivat ja keväällä huomasin, etten vieraillut mestassa enää ollenkaan. Yksinkertaisesti ei tehnyt enää yhtään mieli käydä kuntosalilla. Viime syksynä jätin kuntosalimaksun ensimmäistä kertaa maksamatta.

Maunon kuvailema oma pikkugymi kuulostaa ihan järkevältä. On mukavinta urheilla muiden ihmisten silmien kantamattomissa. Terveys tosin on itelle ainoa syy kuntoilla, koska en itse ole koskaan saanut mitään positiivisia fiiliksiä urheilusta. Kävelystä ja pyöräilystä kyllä tykkään, mutta silloinkin kiksit tulevat ennemmin raittiista ilmasta ja maisemista kuin siitä, että rasittaa kehoa.

Blue

Jäsen
8.5.2017
11
Ymmärrän hyvin, että salilla käynti voi tuntua tylsältä ja itseääntoistavalta tai, että muiden katseiden alla treenaaminen voi tuntua ahdistavalta, mutta todellisuudessa juuri ketään ei kiinnosta mitä muut siellä tekee. Itse en huomioi juurikaan muita salilla olijoita vaan keskityn siihen omaan tekemiseen.

Tuohon itseääntoistavuuteen sen verran, että minua motivoi se salilla käymisen jälkeinen tunne ja se, että pystyy tällä tavoin muokkaamaan kehoaan haluamansa laiseksi. Ei mitään parempaa tunnetta kuin kipeät lihakset salin jälkeen.

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
Nyt on hieman härski väite, vaikka ymmärränkin turhautumisesi. On täysin totta, että lääkkeillä on sivuvaikutuksensa. Joskus tämä voi näkyä siinä, että lääkkeiden käyttäjät joutuvat kierteeseen; lääkkeen sivuvaikutuksiin annetaan lääkettä, jolla saattaa edelleen olla sivuvaikutuksia. On kuitenkin erittäin hataralla pohjalla väittää, että tämä olisi "kaupan tekoa". Lääkkeiden valmistajat eivät tahallisesti laita haitallisia sivuvaikutuksia lääkkeisiinsä. Sen sijaan näiden sivuvaikutuksien eliminoiminen voi olla todella vaikeaa. Ihmiselimistö on monimutkainen koneisto, joten lääkeaineen vaikutuksien ennustaminen on varmasti suuri haaste tutkijoille.

En itse käytä buranaa melkein koskaan, mutta en ole kuullut sen aiheuttavan kovin vakavia oireita. Nämä oireet ovat kuitenkin yksilöllisiä, joten jotkut ovat herkempiä buranalle (tai mille tahansa lääkkeelle) kuin toiset. Toivottavasti saat elimistösi takaisin kuntoon.

Itse aiheeseen liittyen, en ole koskaan käynyt kuntosalilla koulun ja armeijan ulkopuolella. En oikein pidä itseääntoistavasta kuntosaliharjoittelusta. Lisäksi kuntosalilla treenaaminen voi olla kallista, joten ennemmin kuntoilen esimerkiksi pyöräilyn tai lenkkeilyn muodossa.

No nyt pitää kyllä Wilbur Walsia kompata, ei ehkä aivan samoista syistä, mutta kuitenkin. Olet ihan täysin oikeassa, että jokaisella lääkettä ottavalla itsellään on vastuu siitä lääkkeestä, olivat ne sitten reseptillä tai käsikaupalla.

Sivuvaikutukset eivät itsessään ole lääkevalmistajan ongelma - niin kauan kuin niihinkin on lääkettä, hyvänä esimerkkinä statiinit, jotka nostavat merkittävästi riskiä sairastua sokeritautiin. Statiineilla on myös muita vakavia sivuvaikutuksia, mihin sitten syödään kourakaupalla lääkkeitä. Win-win -tilanne lääkevalmistajille.
Toinen juttu on sitten riskirajojen lasku niin alas, että lähes jokainen narahtaa niistä rajoista. Suomessa (1% pelkästään EU:n väestöstä) on noin 700 000 statiinireseptiä, 600 000 diabeteslääkereseptiä ja 500 000 kilpirauhaslääkereseptiä. Käytännössä kolme elinikäisen lääkityksen lääkeryhmää, joita määrätään entistä nuoremmille.

Nyt tältä pohjalta Wilbur Walsin väite lääkkeiden myynnin olevan bisneksen tekoa ja ihmisten olevan sen kaupan välineitä, pitää täysin paikkaansa. Kun taas oma väitteesi haittavaikutusten eliminoinnin vaikeudesta on vain puolitotuus, koska kun lääkkeitä kehitetään johonkin tiettyyn vaivaan, on kyse vain siitä nähdäänkö hyödyt haittoja suurempina.

Aiheeseen, olen joskus käynyt salilla kääntymässä takaisin. En jotenkin pääse siitä alun fiiliksestä etten kuulu leggings-neitien ja salimakejen sekaan. Sitten joskus kun hankin omaa asuntoa niin sinne varmaan värkkäilee pienen kotigymin että selviää vähemmillä selkävaivoilla. Leuanvetotanko, irtopainot, soutulaite ja nyrkkeilysäkki kuulostaa ihan mielekkäältä.

Eikös ibuprofeenin haittavaikutuksena ole refluksia joka tulee mahahappojen laimenemisesta johtuneesta vatsalaukun sulkijan löystymistä.

Noin muuten tavallisen tallaajan on aika hankala osata päätellä noita haittavaikutuksia ihan oikeasti. Sikäli jos apteekkihenkilöstö noista sivuvaikutuksista kertoo (esimerkiksi, että pumppu voi pettää tai maksa pamahtaa tai saat mahahaavan), on sen tavallisen tallaajan aika hankala osata niitä riskejä ylipäätään suhteuttaa, kun a) joka paikassa mainostetaan lääkkeiden olevan testattuja ja turvallisia (niin lääkevalmistajien kuin viranomaisten taholta) b) lääkkeitä mainostetaan siten, että mitä enemmän otat, sitä parempi (esimerkiksi Panadol Zapp, jota mainostetaan/mainostettiin sillä, että jos ottaa kaksi, se vaikuttaa nopeammin).

Apteekilla ei tietysti ole mahdollisuuksia asiaan vaikuttaa harjoittaessaan laillista lääkekauppaa.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
On toki monia hyviä ja välttämättömiä lääkkeitä sekä nykyaikainen lääketiede on monessa asiassa mahtava juttu. Mutta esimerkiksi Suomessa juuri laskettiin kolestroli arvoja ja mahdollisia kolestrooli lääkkeiden tarvitsijoita saatiin huimasti lisää. Suomen raja on vähän reilu 5 ja Norjassa se on 6,8. Lisäksi noista lääkkeistä hyötyy hyvin pieni osa ja loput kärsii sivuvaikutuksista. Pomoni ja työkaverini joutuivat lopettamaan kesken käytön kun saivat jumalattomia lihaskipuja.

Kyllä Burana Somacci mainoksen nykyisin nähdessäni harmittaa etten voi mitenkään ihmisiä niiden käytöstä varoittaa. Minulla oli työpaikka lääkäri mikä jäi eläkkeelle ja tuo oli itse aika lääkevastainen siinä mielessä että ei turhaan mitään kirjoittanut ja epäili oireitteni johtuvan happosalpaajien aiheuttamaksi. Jälkiviisana voi todeta hän oli aivan oikeassa. Kyllä meni koko suolisto aivan sekaisin.

Parasta tässä on se että kun joku lääke aiheuttaa pahoja sivuoireita eikä niiden korjaamiseen olekkaan pilleriä niin sitten pyöritellään hiiren rullaa ja tuijotetaan monitoria. Sitten saa juosta pannumaakarilla todistamassa ettei viiraa korvien välissä. Kun koko touhua ajattelee niin pakko vielä todeta että julkinen terveyden hoito voi olla pahimmillaan yhtä helvetin painajaista. Oma pelastukseni on ollut loistava työpaikka lääkäri hänen ansiostaan olen eri puolelta Suomea päässyt hakemaan apua ja toivoa vielä on että pääsisi puukon alle ja voisi joku päivä elää normaali elämää.

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
On toki monia hyviä ja välttämättömiä lääkkeitä sekä nykyaikainen lääketiede on monessa asiassa mahtava juttu. Mutta esimerkiksi Suomessa juuri laskettiin kolestroli arvoja ja mahdollisia kolestrooli lääkkeiden tarvitsijoita saatiin huimasti lisää. Suomen raja on vähän reilu 5 ja Norjassa se on 6,8. Lisäksi noista lääkkeistä hyötyy hyvin pieni osa ja loput kärsii sivuvaikutuksista. Pomoni ja työkaverini joutuivat lopettamaan kesken käytön kun saivat jumalattomia lihaskipuja.

Kyllä Burana Somacci mainoksen nykyisin nähdessäni harmittaa etten voi mitenkään ihmisiä niiden käytöstä varoittaa. Minulla oli työpaikka lääkäri mikä jäi eläkkeelle ja tuo oli itse aika lääkevastainen siinä mielessä että ei turhaan mitään kirjoittanut ja epäili oireitteni johtuvan happosalpaajien aiheuttamaksi. Jälkiviisana voi todeta hän oli aivan oikeassa. Kyllä meni koko suolisto aivan sekaisin.

Parasta tässä on se että kun joku lääke aiheuttaa pahoja sivuoireita eikä niiden korjaamiseen olekkaan pilleriä niin sitten pyöritellään hiiren rullaa ja tuijotetaan monitoria. Sitten saa juosta pannumaakarilla todistamassa ettei viiraa korvien välissä. Kun koko touhua ajattelee niin pakko vielä todeta että julkinen terveyden hoito voi olla pahimmillaan yhtä helvetin painajaista. Oma pelastukseni on ollut loistava työpaikka lääkäri hänen ansiostaan olen eri puolelta Suomea päässyt hakemaan apua ja toivoa vielä on että pääsisi puukon alle ja voisi joku päivä elää normaali elämää.

Niin, mihin muuten sairastuit lääkkeiden takia?

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Niin, mihin muuten sairastuit lääkkeiden takia?

Burana poltti mahalaukun ja ruokatorven haavoille. Sitten pitkitetyn ja väkisin syötetyn happosalpaaja kuurin takia on myös suolisto aivan sekaisin. On moninaiset ruoka aine ongelmat(ennen ei ollut mitään ongelmia eikä koskaan maha sekaisin) joita ei suolisto ota vastaan. Eli lyhyesti sanottuna koko syöminen mikä oli ennen nautintoa on aika lailla yhtä tuskaa ja taiteilua. Joko ei kestä torvi taikka sitten suolisto.

Manne

MonHun-masokisti
Super Fintendo
30.4.2017
188
Tampere
On todella ikävä kuulla, että tavallinen särkylääkekin aikaansaa pahimmillaan noin inhottavaa jälkeä. Rehellisyyden nimissä on itsekin tunnustettava, että en mielelläni pillereitä syö ensimmäisenä päänsärkyihin sun muihin, vaan turvaudun useimmiten C-vitamiini+sinkkiin, jotka auttavat omalla kohdallani perusvaivoihin aika hyvin, vaikka toki tehoavatkin hitaammin kuin tulehduskipu- ja särkylääkkeet akuutteihin oireisiin.

Itse aiheeseen liittyen kokemukset kuntosalilla käymisestä ovat hyvin samankaltaiset kuin Xylitolilla. Kilpaurheiluaikana puntilla tuli itse lajiharjoittelun ohella käytyä pari kertaa viikossa, ja samanlainen tahti on pysynyt sen jälkeenkin, enemmän tosin vanhoja tuloksia ylläpitävänä harjoitteluna kuin tuloskeskeisenä vääntämisenä. Aerobisen kunnon kehittäminen hoituu nykyään muilla keinoin. Kuitenkin kunnon salipuurtamisen jälkeen fiilis on todella hyvä, kun lihakset on rääkätty kunnon pumppiin, ja mielestäni fiilis on aivan täysin erilainen kuin esimerkiksi juoksulenkin tai vastaavan aerobisemman suorituksen jälkeen.

En pidä kuntosalia kovin kalliina harrastuksena, riippuen toki vähän salista, jolla käy. Kuitenkin peruskävijälle riittää useimmiten perussali, joiden kk-maksut eivät ole mahdottoman kalliita, ja opiskelijana kannattaa ehdottomasti hyödyntää mahdolliset kampusten yhteydessä olevat tilat. Meilläkin yliopiston urheilumaksu on Tapzan mainitsema vajaa 70e/lukuvuosi, jolloin hinta on käyntikerralta erittäin alhainen, vaikka kävisi vain kerran tai kaksi viikossa.

Ja mitä tuohon yksipuolisuuteen tulee, on aikamoista puppua väittää, että kuntosalilla käyminen on yksipuolista harjoittelua. Kuntosalilla voi kuitenkin harjoitella niin monella eri tavalla taukoja, sarjojen pituuksia ja sarjapainoja muokkaamalla, että kyseessä ei mielestäni ole lainkaan yksipuolinen harrastus. Henkilökohtaisesti tykkään tehdä kuntosalin ohella muutakin liikuntaa ja harjoittelua, mutta kyllä kuntosalilla pystyy pelkälläänkin vallan mainiosti kehittämään itseään monipuolisesti, ja tuloksetkin alkavat näkyä melko pian harjoittelun alkamisen jälkeen, mikä on vain plussaa, kun tuntuu, että elämme erittäin ulkonäkökeskeistä aikaa.

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
Burana poltti mahalaukun ja ruokatorven haavoille. Sitten pitkitetyn ja väkisin syötetyn happosalpaaja kuurin takia on myös suolisto aivan sekaisin. On moninaiset ruoka aine ongelmat(ennen ei ollut mitään ongelmia eikä koskaan maha sekaisin) joita ei suolisto ota vastaan. Eli lyhyesti sanottuna koko syöminen mikä oli ennen nautintoa on aika lailla yhtä tuskaa ja taiteilua. Joko ei kestä torvi taikka sitten suolisto.

Mitä kaikkea muuten syöt? Siis onko ruoka-aineita mitä et syö?

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Mitä kaikkea muuten syöt? Siis onko ruoka-aineita mitä et syö?

Ruoka koostuu itse vuorokauden kypsytetystä bekteeri jugurtista,keitetystä kanasta uutuuteba on raat kananmunan keltuaiset. Sitten luista keitettyä kana ja lihalientä. Öisin näen unta normaali ruuasta:D