Vaikka uusia radanpätkiä aukesikin, niitä vanhoja pätkiä tuli matkustettua aivan liikaa. Muutenkin junalla matkustaminen tekee pelin maailmasta hyvin lineaarisen; kaikki kohteet ovat radan varrella (luonnollisesti) eikä peli tarjoa monista Zelda-peleistä tuttua elämystä avoimilla nurmikentillä seikkailemisesta. Jotkin alueet sisältävät mukavasti tutkittavaa, mutta itse maailma on hyvin suoraviivainen.En allekirjoita junailun puuduttavuutta. Spirit Tracksissa sivutehtävistä aukesi aina uusia radanpaloja ja warppeja, joilla pelaajan tapa seikkailla Hyrulessa ja vuorovaikuttaa sen kanssa muuttui tasaisesti läpi pelin.
Tower of Spirits ei ole pelin ainoa kohde, johon täytyy palata useamman kerran. Se on kuitenkin pelin äärimmäisin esimerkki paikasta, johon täytyy palata monesti. Joka kerralla tornista tutkitaan uusia alueita, mutta nämäkin alueet ovat hyvin samankaltaisia. Ylipäätänsä maailman ääriltä torniin matkustaminen monta kertaa pelin aikana on puuduttavaa edellä mainituista syistä. Mielestäni tämä on yksinkertaisesti huonoa pelisuunnittelua, enkä yritä lainkaan saivarrella.Zeldoissa on aina ollut jonkin verran backtrackingia. Yleensä se on ihan hyvin perusteltu joko tarinallisin, tai pelimekaniisin muutoksin. Tower of Spiritsia en itse edes laskisi tähän, sillä siellä pyörittiin aina ihan eri huoneissa. Ainoastaan portaikko oli vakio. Joka tapauksessa yksittäisestä backtracking pisteestä pelissä valittaminen on minusta vain turhaa saivartelua.
Tämä olisi hyvä nimi Switchin Smash Brossille.Day 04 – Your favourite multiplayer game / Suosikkimoninpelisi
Super Smash Bros for Nintendo Wii U, obviously.
Kuten tulikin tuolla toisessa topicissa mainittua, Pokemon OmegaRuby/AlphaSapphire on peli, josta en edes sarjan ystävänä pystynyt pitämään.
Day 03 – Your least favourite video game / Inhokkipelisi
Nyt ei voi kun kompata Rushia. Surkeaa shovelwarea löytyy maailmasta kyllä vaikka millä mitalla, mutta eniten sapettavat pelit, joilta olisi oikeutettua odottaa paljon enemmän kuin mitä ne lopulta tarjosivat. ORAS on yksi näistä pettymyksistä. Vaikka kieltäytyisi kaikista pelin tarjoamista lahjuksista (Lati@s, Exp. Share) ei haastetta silti ole nimeksikään.
3DS:n latauskaupasta löytyvän pelin piti olla pöytäroolipeli videopelinä, mutta sainkin kasan epäselviä valikoita ja mekaniikkoja, joissa pyörii enemmän noppia kuin Yatzyn SM-kisoissa. Lisäksi alkuperäinen peli tyssäsi heti toiseen chapuun, sillä tarvitsin itemin, jonka saa random encounterista viholliselta, joka ei edes ole joka encounterissa. Tätä en tietenkään alussa tiennyt, joten RageQuittasin, enkä ole sen jälkeen koskenut peliin. Ehkä sillekin pitäsi antaa mahdollisuus...