Kingdom Hearts

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Mitä seuraavista peleistä olet pelannut?

  • Kingdom Hearts (mukaan lukien Final Mix -versio)

    Äänet: 11 84,6%
  • Kingdom Hearts: Chain of Memories (GBA)

    Äänet: 3 23,1%
  • Kingdom Hearts Re: Chain of Memories (PS2)

    Äänet: 6 46,2%
  • Kingdom Hearts II (mukaan lukien Final Mix -versio)

    Äänet: 11 84,6%
  • Kingdom Hearts: 358/2 Days

    Äänet: 10 76,9%
  • Kingdom Hearts: Birth by Sleep

    Äänet: 7 53,8%
  • Kingdom Hearts Re: Coded

    Äänet: 5 38,5%
  • Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

    Äänet: 11 84,6%
  • Kingdom Hearts 0.2: Birth by Sleep - A Fragmentary Passage (osa HD 2.8 Final Chapter Prologuea)

    Äänet: 4 30,8%
  • Kingdom Hearts: Unchained χ tai Union χ

    Äänet: 5 38,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    13

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Varmasti moni tuntee Kingdom Hearts -sarjan muodossa tai toisessa. Sarjan ensimmäinen osa, Kingdom Hearts, julkaistiin vuonna 2002. Peli oli siitä poikkeuksellinen, että siinä seikkailtiin yhdessä Disney- ja Final Fantasy -hahmojen kanssa Disneyn animaatioihin perustuvissa maailmoissa sekä pelin omissa maailmoissa. Konsepti on kieltämättä erikoinen, mutta se osoittautui toimivaksi. Peli valloitti pelaajien sydämet kiinnostavalla tarinalla, ikimuistoisilla hahmoilla ja toimivalla taistelujärjestelmällä.

Sarjan osat ovat toimintaroolipelejä, joissa taistellaan Keyblade -nimisillä avainmiekoilla vihollisia vastaan. Useimmissa sarjan osissa pelataan Soralla, nuorella Keybladen kantajalla, mutta myöhemmissä osissa on päästy pelaamaan myös monilla muilla hahmoilla. Pelin vihollisista tunnetuimmat lienevät Heartlessit, jotka ovat ihmisten sydämien pimeydestä syntyneitä otuksia. Tämän lisäksi sarjan peleissä vihollisina toimivat Nobodyt, Unversedit sekä sarjan antagonistit, joita en spoilerien takia luettele. Pelien tarina keskittyy erityisesti mystisen Kingdom Heartsin ympärillä tapahtuvaan taisteluun, mutta erityisesti sarjan myöhemmät osat ovat tuoneet tarinaan monia uusia elementtejä.

Tällä hetkellä sarjaan on ilmestynyt jo monia osia. Euroopassa julkaistut osat ovat:
  • Kingdom Hearts (PS2)
  • Kingdom Hearts: Chain of Memories (GBA)
  • Kingdom Hearts II (PS2)
  • Kingdom Hearts: 358/2 Days (DS)
  • Kingdom Hearts: Birth by Sleep (PSP)
  • Kingdom Hearts Re: Coded (DS)
  • Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance (3DS)
  • Kingdom Hearts HD 1.5 ReMix (PS3)
  • Kingdom Hearts HD 2.5 ReMix (PS3)
  • Kingdom Hearts: Unchained χ (Android, iOS), uudelleen nimetty Union χ:ksi
  • Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue (PS4)
  • Kingdom Hearts HD 1.5+2.5 ReMix (PS4)
Sarjan osista HD 1.5 ReMix, HD 2.5 ReMix ja HD 2.8 Final Chapter Prologue ovat kokoelmia, jotka sisältävät joko vanhojen pelien remasteroituja versioita tai Final Chapter Prologuen tapauksessa myös täysin uusia kokemuksia. Seuraava sarjan osa tulee olemaan kauan odotettu Kingdom Hearts III, jota on odotettu innolla jo monta vuotta. Peli julkistettiin virallisesti E3-messuilla vuonna 2013. Tällä hetkellä pelin odotetaan julkaistavan vuonna 2018, mutta julkaisu saattaa myöhästyä entisestään.

Mitä mieltä olet sarjasta? Oletko pelannut Kingdom Hearts -pelejä? Mikä on suosikkisi sarjan osista? Onko sarjan tarina kehittynyt parempaan vai huonompaan suuntaan? Mitä odotat tulevalta Kingdom Hearts III:lta?
 

Veizen

Muusikonrenttu, Game Master
Toimitus
30.4.2017
371
Turku
KH on meikäläisenkin sydäntä lähellä, ja kolmosta odotellessa on hyvä pelailla se Re:CoM:kin läpi. Kaikki muut onkin tullut läpäistyä BbS 0.2:ta lukuun ottamatta (Union χ:tä en laske mukaan Mission-rakenteen takia). KH:n kautta on tullut löydettyä uusia kavereita ja mm. sellainen hidden gem kuin The World Ends With You. Mulle monimutkainen juoni on vaan plussaa, eikä se vie kokemusta mistään pois. Oma suosikkiosa on KH2, sillä sen taistelusysteemi, juoni, maailmat ja ylipäätään fiilis ovat huippuluokkaa jopa sarjan tasolla. Pidin myös DDD:stä ja 358/2 Daysistä.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
  • Viestiketjun aloittaja
  • #3
Siirrän keskustelun "60. Päivän Listaushaaste"-aiheesta tähän tarkoituksenmukaiseen aiheeseen.
Kingdom Hearts 2 maailmojen irrallisuus johtuu siitä, että ensimmäisessä pelissä pääpahiksiksi esiteltiin heti alussa Disney-pahikset jotka sitten löytyi niistä maailmoista ja toisessa heti alussa tiedettiin Organisaation jäsenten olevan pääpahiksia jotka ehkä välillä kävi Disneylandeissa päiväkävelyllä.
Miten tämä liittyy maailmojen irrallisuuteen? Lähinnä esimerkkisi osoittaa, että ensimmäisessä Kingdom Heartsissa tarina keskittyy paljon enemmän Disney-maailmoihin. Tämä voi olla joko hyvä asia tai huono asia riippuen näkökulmasta. Mielestäni ensimmäinen Kingdom Hearts oli siitä mielenkiintoinen, että peli piti todella pitkään Maleficentia päävihollisena, vaikka todellisuudessa Ansem oli kaiken takana. Oli toisaalta hieman erikoista, että Ansem esiintyi vasta lähellä pelin loppua. Suurin osa pelin tarinasta keskittyi Disney-hahmoihin, ja vasta lopussa Disneyn ulkopuolista tarinaa vietiin kunnolla eteenpäin. Tämä ei ole mielestäni täysin huono asia, mutta pidän Kingdom Hearts II:n tarinasta enemmän; siinä tarina oli paljon vaikuttavampi ja vähemmän kytköksissä Disneyn pahiksiin.

En myöskään pidä siitä miten Kingdom Hearts 2:ssa sanotaan päähahmokolmikolle, että ykkösen vika bossi olikin vain heartless muiden joukossa. Ykkösessä rakennetaan hyvin tunnelmaa viimeiseen taisteluun, Ansem on voimakas pahis jolla useampi eri formi ja seuraavassa pelissä Hessun saavutukset heitetäänkin ikkunasta ulos. Kiitti nyt tästäkin.
Ansem (the Seeker of Darkness) ei todellakaan ole Heartless muiden joukossa, eikä Kingdom Hearts II missään vaiheessa väittänytkään niin. Pelissä mainittiin, että kyseessä ei ollut oikea Ansem (the Wise), vaan hänen apulaisensa Xehanortin Heartless. Pelissä Mikki sitä paitsi selvästi mainitsi, että hänet piti pysäyttää joka tapauksessa. Peli lähinnä kyseenalaisti ensimmäisen osan viimeisen vastuksen henkilöllisyyden, mutta se ei missään nimessä vähätellyt saavutustasi.

Myöhemmin sarjassa ollaan keksitty tyhmiä tekosyitä sille miten saadaan jotkut hahmot takaisin henkiin ja miksi kaikille annetaan Keyblade.
Pelissä on esitelty vain yksi tapa, jolla kukaan voi "herätä henkiin" (ja tällöinkään kyseessä ei ole varsinaisesti henkiin herääminen). Ainoastaan
henkilön Heartlessin ja Nobodyn tuhoutuminen voi tuoda alkuperäisen henkilön takaisin.
Mitään muita tekosyitä peli ei ole esittänyt. Mitä Keybladen jakamiseen tulee, miksi sen pitäisi olla tyhmä tekosyy? Keyblade on kuitenkin sarjan legendoissa alkujaan ihmisen valmistama ase, joka noudattaa hyvin yksinkertaisia periaatteita. Keyblade-mestari voi luovuttaa Keybladen toiselle henkilölle, mutta lisäksi kyseisen henkilön pitää olla Keybladen arvoinen. En näe tätä mitenkään tyhmänä tekosyynä.

Birth by Sleepin ja sen jälkeiset pelit on tehnyt eri tekijätiimi joka on varmaan syy sille miksi pelien taso on laskenut. Birth by Sleepissä bosseja ei hirveästi kiinnosta pelaajan combot ja perus attack on muutenkin suurimmaksi osaksi turha koska commandien tasapainotus on tyritty. Dodge rollit on myös rikkinäisiä paitsi jos pelaa Terralla. Olen pelannut BbS:n joskus PSP:llä läpi, mutta HD versio jäi kesken sen takia että ainakin heti KH2 jälkeen koko peli oli täyttä paskaa. Dream Drop Distance oli muistaakseni paljon parempi ja toimivampi ja flowmotion on hauska mekaniikka, mutta kuulemma siinäkin oli jotain commandien tasapaino-ongelmia.
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että Birth by Sleepin ja Dream Drop Distancen taistelujärjestelmät eivät pärjää vertailussa Kingdom Heartsin ja Kingdom Hearts II:n taistelujärjestelmille. Kyseiset pelit ovat Square-Enixin Osaka-tiimin kehittämiä, joten ne ovat luonnollisesti hyvin samankaltaisia. Pelien taistelujärjestelmien heikkoudet kohdistuvat nimenomaan joidenkin Deck Commandien voimakkuuteen (mm. BBS:n Megaflare ja DDD:n Balloonga) sekä vihollisten käyttäytymiseen. Kingdom Hearts II käytti niin sanottuja Revenge Valueita. Tällöin vihollinen iskee aina silloin, kun pelaaja on tehnyt tietyn määrän iskuja vihollista kohti (sekä tietenkin myös silloin, kun pelaaja ei ole tehnyt mitään vähään aikaan). Tämä systeemi ei harmillisesti ollut käytössä BBS:ssä ja DDD:ssä, joten viholliset käyttäytyivät hyvin satunnaisesti. Ymmärtääkseni Revenge Valuet (tai jokin vastaava systeemi) ovat käytössä Kingdom Hearts 0.2: Birth by Sleep - A Fragmentary Passagessa ja luultavasti myös Kingdom Hearts III:ssa. Muutenkin sarjan ohjaaja on luvannut, että Kingdom Hearts III:n vihollisten AI tulee olemaan aikaisempaa parempi, mikä voi näkyä muun muassa Heartlessien tekemänä yhteistyönä.

Kuten luultavasti tiedät, Kingdom Hearts III:n taistelujärjestelmä tulee olemaan hyvin samankaltainen kuin Kingdom Hearts II:n taistelujärjestelmä. Tämän lisäksi peli on kuitenkin ottanut vaikutteita Dream Drop Distancen liikkuvuudesta (Flowmotion), mikä näkyy muun muassa pelin Freerun -mekaniikkana, joka mahdollistaa joidenkin esteiden yli hyppimisen tai joillain seinillä kiipeämisen. Pelin taistelujärjestelmä vaikuttaa näkemäni perusteella oikein hyvältä.
 
Viimeksi muokattu:

Mr. X

Jäsen
5.5.2017
70
Tämä ei ole mielestäni täysin huono asia, mutta pidän Kingdom Hearts II:n tarinasta enemmän; siinä tarina oli paljon vaikuttavampi ja vähemmän kytköksissä Disneyn pahiksiin.

Oman viestini pointti oli juuri tämä. Koska Disney pahikset ovat vähemmän kytköksissä tarinaan niin sen takia myös maailmat tuntuivat irrallisilta. Jos jokainen Disney maailma olisi pyörinyt jonkun organisaation jäsenen ympärillä ja edistänyt tarinaa, niin ne olisivat vähemmän irrallisia. Mutta kun näin ei ole ja maailmoissa jahdetaan Disney pahiksia joilla ei ole mitään tekemistä itse päätarinan kanssa niin maailmat ovat suurimmaksi osaksi pelkkää filleriä. Pakko kyllä sanoa, että myös ensimmäisessä pelissä on pari "turhaa" maailmaa jotka ei edistä tarinaa oikein mitenkään, mutta koska maailman pahiksena on joku joka esiteltiin päätarinan pahiksena, irrallisuutta on vaikeampi huomata.

Keybladea mainostettiin mystisenä ja hienona aseena ykkösessä, mutta mielestäni siinä vaiheessa kun on kymmenen henkilöä jotka pystyy sellaista käyttämään, kaikki hienous siitä katoaa. En ihmettele jos Jack Sparrow saa myös seuraavassa pelissä sellaisen, kuten jossain vaiheessa Kingdom Hearts 2:ssa siitä vitsailtiin.

Tutustuin viime KH2 pelikerralla juuri noihin Revenge Valueihin ja osasin sen jälkeen arvostaa pelin taistelusysteemiä enemmän. Niiden puuttuminen oli myös yksi niistä syistä, miksi en jaksanut BbS:n HD versiota pelata loppuun. Hienoa jos ne lisätään takaisin kolmoseen. KH3 taistelusysteemistä ei ole muuta kommentoitavaa tässä vaiheessa kuin se, että en hirveästi pidä niistä kuppikaruselli ja viikinkilaiva gimmickeistä. Toivottavasti eivät ole liian voimakkaita ja/tai niiden käyttömahdollisuutta on rajattu tarpeeksi.
 

Xylitol

sylidoll
30.4.2017
195
Vaasa
KH3 taistelusysteemistä ei ole muuta kommentoitavaa tässä vaiheessa kuin se, että en hirveästi pidä niistä kuppikaruselli ja viikinkilaiva gimmickeistä. Toivottavasti eivät ole liian voimakkaita ja/tai niiden käyttömahdollisuutta on rajattu tarpeeksi.
Eikö nuo nyt ole lähinnä uusia Summon/Limit Break-tyylisiä valospektaakkeleja? En ihmettele, että niitä vyörytetään esiin trailerissa, mutta tuskin ovat sen kummoisempia kuin nuo aikaisempien pelien systeemit. Enemmän kiinnostaisi kuulla, jos on jotain ihan oikeasti uutta.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
  • Viestiketjun aloittaja
  • #6
Kingdom Hearts III:n uusi traileri julkaistiin eilen illalla!

Traileri keskittyy erityisesti taisteluiden sekä Mount Olympuksen esittelemiseen. Toiminta näyttää nopetempoiselta ja visuaalisesti näyttävältä. Traileri esittelee myös hieman pelin tarinaa. Nämä kohdat herättivät mielenkiintoni, erityisesti trailerin päättävä kohta.
Mikäli Sora haluaa Roxasin osaksi "7 Guardians of Lightia", hänen pitää itse vaipua pimeyteen. Tämä saattaa muuttaa tarinan kulkua dramaattisesti. Uskon trailerissa mainitun Black Boxin viittaavan Kingdom Hearts χ Back Coverissa esiintyneeseen laatikkoon tai Kingdom Hearts 0.2 Birth by Sleepin laukkuihin.

Kiinnitin itse huomioni "Second Formiin", joka muutti Soran Kingdom Hearts III -vaatetuksen takaisin Kingdom Hearts II:n vaatetukseksi. Ilmeisesti myös Soran liikkeet muuttuivat tällöin vastaamaan hänen vanhoja kykyjään (Sonic Blade, Ars Arcanum, Stun Impact yms.). Olennaisesti Second Form on siis kuin Kingdom Hearts II Final Mixin Limit Form. Traileri esittelee Formien lisäksi myös Shot Lockien, Limit-iskujen ja Keyblade Transformationien toimintaa. Tarkkasilmäisimmät voivat myös huomata Magnet Burst -finisherin, joka vahvistaa pelin sisältävän erilaisia (combo) Finishereitä (kuten Kingdom Hearts ja Kingdom Hearts II). Näiden lisäksi peli hyödyntää Kingdom Hearts 0.2 Birth by Sleep - A Fragmentary Passagen tyylisiä Finish Commandeja. Esimerkiksi Second Formin Finish Commandeja ovat ainakin Sonic Blade ja Ars Arcanum. Uskoakseni Second Formin (combo) Finisherejä ovat ainakin Stun Impact ja Magnet Burst, mutta en tiedä, ovatko kyseiset Finisherit käytettävissä myös Second Formin ulkopuolella.

Traileri toisin sanoen vahvistaa, että pelin taistelujärjestelmä on todella monipuolinen. Se on selvästi rakennettu Kingdom Hearts II:n taistelujärjestelmän pohjalle, mutta se sisältää paljon elementtejä myös tuoreemmista Kingdom Hearts -peleistä. Liikkuvuus on ottanut vaikutteita erityisesti Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distancen Flowmotionista, vaikka en uskokaan liikkuvuuden yltävän aivan kyseisen pelin tasolle (mikä on ihan vain hyvä asia). Kingdom Hearts 0.2 Birth by Sleepin taistelujärjestelmä antaa Kingdom Hearts III:n taistelujärjestelmästä esimakua, mutta se ei vastaa monipuolisuudeltaan Kingdom Hearts III:n taistelujärjestelmää.

Square-Enix myös vahvisti, että seuraava Kingdom Hearts III:n traileri uudella maailmalla julkaistaan 15. heinäkuuta D23 Expossa. Odotan uutta traileria innolla!
 
Viimeksi muokattu:

Mallam

Jäsen
24.5.2017
21
E3 Kingdom Hearts 3 traileri näytti varsin kivalta, mestariteos kakkosen linjoilla taidetaan jatkaa mutta nätimmin graffoin. Huhujen mukaan peli jopa ilmestyisi lähivuosina. Pitänee pelata se 2.8 ennen sitä, kunhan hinta laskee järkyttävältä tasolta..
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
  • Viestiketjun aloittaja
  • #8
Nyt on lupa innostua, sillä D23 Expoilla on esitelty paljon tietoa Kingdom Hearts III:sta! Näistä merkittävimpänä on uusi traileri, jolla esitellään enemmän tarinaa sekä kokonaan uusi maailma! Kyllä vain, Pixar-maailmat ovat tällä kertaa vahvasti edustettuina, sillä Toy Story -maailman lisäksi myös Monsterit OY -maailma tekee ensiesiintymisensä tässä sarjassa.


Toiminta näyttää Kingdom Hearts III:ssa monipuolisemmalta kuin koskaan aikaisemmin. Trailerilla näytetään niin aikaisemmissa trailereissa esiintyneitä Keyblade -transformaatioita ja Shotlockeja kuin myös jonkinlaisia Drive Formeja, Summoneja ja muutakin. Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distancesta tuttu Flowmotion on myös mukana, joskin todennäköisesti hieman rajoitettuna. Olen hieman huolissani siitä, että peli tarjoaa jopa liikaa erilaisia mekaniikkoja (niin oudolta kuin se kuulostaakin), mutta toivottavasti ainakin voimakkaimpien hyökkäyksien käyttöä on rajoitettu riittävästi.

Monsterit OY -maailma näyttää mielestäni hauskalta. Kuten Toy Story -maailmassakin, myös Monsterilassa Soralla, Akulla ja Hessulla on kokonaan uudet ulkonäöt. Kerralla kentällä voi olla Soran lisäksi jopa neljä muuta hahmoa, joten aikaisempien sarjan osien tapaan pelissä ei ilmeisesti ole tarvetta vaihtaa party-membereitä. Ympäristöt, hahmot ja erilaiset hyökkäykset näyttävät ainakin omiin silmiini erittäin tyylikkäiltä. Trailerissa soi myös uudet, orkesteroidut (?) versiot Night of Fatesta, Enter the Darknessista sekä Soran omasta teemasta. Kokonaan uutta musiikkia emme ole vielä kuulleet, paitsi Utada Hikarun tekemän uuden teemakappaleen.


Milloin pääsemmekään kokemaan tämän kauan odotetun mestariteoksen? Square-Enix lupaa pelin tulevan vielä tämän vuoden puolella, mutta se jää nähtäväksi.
 

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
En tiedä, peli näyttää yleisesti vaan todella levottomalta ja kaikenlaisia lisämekaniikkojakin näyttäisi olevan enemmän kuin jaksan kokeillakaan tai saatikka mihin perehtyä. Nähty peruscombattikin näytti jotenkin olevan enemmänkin näyttävää mäiskettä kuin strategiaa vaativia kohtaamisia, mutta toki traileriin voi olla valittu pääasiassa näitä tavallisemman sijasta. Oli miten oli niin trailerista erottuva tuntuma taisteluissa ei jotenkin vakuuttanut vaan välittyi jotenkin "ilmavana" ilman kunnon painoa juuri missään iskussa.

Harmillisesti tuossa trailerissa ei näytetty myöskään mitään kiinnostavia tarinallisia konflikteja tai asetelmia, jotka olisivat saaneet mielikuvituksen laukkaamaan, mistä on kyllä ehkä osin syyttäminen sarjan tarinan lähtemistä tästä statosfääristä jo aikapäiviä sitten. Aika varovaisin mielin joutuu tätä kyllä odottelemaan, vaikka pelattua tulee todennäköisesti joka tapauksessa ja viimeisin kosketus sarjaan oli kuitenkin hyvin positiivinen DDD:n muodossa.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Harmillisesti tuossa trailerissa ei näytetty myöskään mitään kiinnostavia tarinallisia konflikteja tai asetelmia, jotka olisivat saaneet mielikuvituksen laukkaamaan, mistä on kyllä ehkä osin syyttäminen sarjan tarinan lähtemistä tästä statosfääristä jo aikapäiviä sitten.
Olen tästä hieman eri mieltä. Jo trailerin alussa ilmeni muutama kiinnostava pointti.

Ensinnäkin oli mielenkiintoista, kuinka Marluxia kutsui itseään "Marluxiaksi". Hän ei siis käyttänyt alkuperäistä nimeään, mikä saattaa tarkoittaa, että hän ei ole palannut ihmismuotoonsa. Olisiko mahdollista, että Marluxia ei tuhoutunutkaan Chain of Memoriesin lopussa? Tai kenties hän vaipui uudelleen heräämisensä jälkeen nopeasti pimeyteen ja jatkoi oloaan Nobodyna. Sora ei luonnollisesti muista Marluxiaa muistinmenetyksensä johdosta, mutta ainakin Marluxia muistaa elävästi Soran. Ylipäätänsä on omalla tavallaan jännittävää, että hän on mukana pelissä, sillä tämä avaa ovia myös muiden Organization XIII:n jäsenten paluulle.

Toinen kiinnostava pointti Marluxiaan liittyen on, että hän puhui palvelevansa "ainoaa Organisaatiota". Tämän voi tulkita siten, että hän ei pidä uutta Organisaatiota, 13 Darknessia, oikeana Organisaationa. Tämä kävisi Chain of Memoriesin ja 358/2 Daysin perusteella järkeen, sillä hän tunnetusti tavoitteli (vanhan) Organisaation johtoon, mikä kertoo hänen epäluottamuksestaan Xehanortia kohtaan. Saattaa hyvinkin olla, että Marluxia toimii Xehanortin jengin ulkopuolella, mahdollisesti joidenkin muiden Organization XIII:n jäsenten kanssa. Voisin hyvinkin kuvitella mm. Larxenen ja Vexenin tekevän yhteistyötä hänen kanssaan. Olisi mielenkiintoista nähdä vanhan koulukunnan organisaation ja uuden organisaation mahdollisesti kilpailevan keskenään. En toki kiellä mahdollisuutta, että hän yksinkertaisesti kertoi palvelevansa organisaatiota ja yritti samalla vakuuttaa, että kyseessä on pohjimmiltaan sama porukka (mikä pitää tavallaan paikkansa, tavallaan ei).

Lopussa Vanitas puhutteli Soraa Ventuksena, mikä jälleen kerran vahvistaa, että Ventus on edelleen torkkumassa hänen sydämensä lainatessa voimaa Soralta. Uskon Soran yrittävän herättää Ventus Kingdom Hearts III:ssa, mutta ei heti alussa. Ainakin Sora vierailee Monsterilassa ennen Castle Oblivioniin menemistä (johon hänen on luultavasti mentävä, sillä siellähän Ventuksen fyysinen olemus nukkuu). Mihinköhän Vanitas muuten tarvitsee Ventusta? Kenties uusi organisaatio aikoo luoda uuden χ-bladen asettamalla puhtaan pimeyden ja puhtaan valon vastakkain. Ilmeisesti Ventus kuitenkin reagoi jotenkin Vanitaksen läsnäoloon Soran reaktion perusteella, joten luultavasti hän on lähellä heräämistään.
 

Kraidi

Jäsen
30.4.2017
528
Mielestäni Kingdom Hearts III:n suurin haaste tulee olemaan sen juoni. Ainakin trailereiden, haastattelujen ja Dream Drop Distancen perusteella vaikuttaa uhkaavasti siltä, että pääpaino olisi nyt eräänlaisessa fanipalvelussa. Chain of Memories ja 358/2 Days tulevat todennäköisesti olemaan jatkossakin ne suosikkini, kun tarkastellaan ihan vain juonta. Pelattavuudeltaan paras on puolestaan Kingdom Hearts II, mutta kenties tämä seuraava osa pistää tällä saralla vielä paremmaksi.

Don’t Think Twice on aika kiva, joskin samalla hieman yllätyksetön kappale. Tästä sen sijaan tykkään todella paljon.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Chain of Memories ja 358/2 Days tulevat todennäköisesti olemaan jatkossakin ne suosikkini, kun tarkastellaan ihan vain juonta.
Pidän itsekin 358/2 Daysin tarinasta kovasti, mutta Chain of Memoriesin tarinasta en pitänyt aivan yhtä paljoa. Mielestäni tarinansa puolesta niin Kingdom Hearts II, 358/2 Days kuin myös Birth by Sleep ovat erinomaisia. Dream Drop Distance sisälsi myös muutaman todella merkittävän juonenkäänteen, joiden seurauksien avaamista odotan mielenkiinnolla Kingdom Hearts III:ssa.

Don’t Think Twice on aika kiva, joskin samalla hieman yllätyksetön kappale. Tästä sen sijaan tykkään todella paljon.
Tähän liittyen on muuten pakko mainita, että tuo versio Enter the Darknessista esitettiin alunperin Kingdom Hearts Orchestra World Tourissa. Se ei siis ole varsinaisesti peliä varten tehtyä uutta musiikkia, mutta näkisin sen joka tapauksessa mielelläni pelissä. Niin oikeastaan näkisin myös suuren osan kyseisen kiertueen muistakin kappaleista, kuten Vector to the Heavensin. Toisaalta odotan innolla myös kokonaan uusien kappaleiden kuulemista.
 

Mies joka ei pystynyt

Idolimestari
1.5.2017
95
Vaasa
Birth By Sleep on kyllä yksi työmaa. Olen aikaisemmin mennyt pelin läpi kerran, tai no, en edes saanut auki Final Episodea puhumattakaan Secret Episodesta. Olen sen verran kasuaali KH-pelaaja, että vaikka olenkin koko sarjan läpi pelannut ja kaikki superbossit, niin ihan vain normalilla olen pelannut. Proudiin tai Criticaliin en ole ikinä koskenut ja BBS se ikävästi kostautu sillä että pitää jokaisela hahmolla saada 100% jos haluaa nähdä tarinan loppuun.

On kyllä masentavaa kun Mirage Arenaa hakatessa alkaa päästä suhtelliseen itsevarmaan mielentilaan, mutta heti kun vaihtaa minipeleihin niin alkaa pää hajoamaan. Jäätelörytmittely on tekemättä, eikä fiilistä auta ollenkaan se että se pitää vielä kahdella muulla hahmolla kärsiä. Terralla on ollut suht mukavaa hinkata Mirage Arenaa sekä ablitya/commandeja meldata, mutta tämä kaikkiko pitäisi kahdesti vielä tehdää...
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Proudiin tai Criticaliin en ole ikinä koskenut ja BBS se ikävästi kostautu sillä että pitää jokaisela hahmolla saada 100% jos haluaa nähdä tarinan loppuun.
Pelasin itse Birth by Sleepin suoraan Proudilla, ja täytyy sanoa, että Secret Episode on ehdottomasti kokemisen arvoinen! Toisaalta Proudilla aloittaminen kostaantui siinä, että secret bossit ovat tuskallisen haastavia. Koska perheen yhteinen PS3 ei sattunut siirtymään omaan asuntooni, niin en ole edes päässyt hirveästi tahkoamaan kyseisiä vastuksia. Näin ollen suurin osa vapaaehtoisista vastuksista on minulla peittoamatta, vaikka Vanitaksen jäännökset sain muistaakseni kaadettua. Noh, ehkä joskus saan Playstation 4:n ja sen mukana KH HD 1.5 + 2.5 ReMixin hankittua, jolloin voisin vihdoinkin viimeistellä urakan!

En muistanutkaan mainita tästä vielä täällä foorumilla, mutta Kingdom Hearts III:sta julkaistiin uusi traileri. Tällä kertaa huomion keskipisteessä ovat
pelissä olevat minipelit, jotka ovat ottaneet vaikutteita 80-luvun LCD-taskukonsoleista.


Trailerin musiikki on muuten ensimmäinen kerta, kun kuulemme peliä varten sävellettyä musiikkia. Loistava aloitus! :TheySeeMeRollin:
 

Mies joka ei pystynyt

Idolimestari
1.5.2017
95
Vaasa
Alle viikko julkaisuun. Alkaa olla yhä vaikeampaa ja vaikeampa vältellä mainoksia ja trailereita joita netissä viljellään.

Miksiköhän Japanissa peli julkaistaan 25. päivä kun taas muualla 29. päivä? Outoa koska noin pienen aikavälin syynä ei voi olla lokaalisaatio. JPN digital--versio ennakkotilattuna joten parin päivän päästä pääsen lataamaan pelin ja sitten 24. päivänvaihteessa peli aukeaa.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Tuntuu uskomattomata pelata Kingdom Hearts III vihdoinkin. Alun perusteella aivan mahtava kokemus tulossa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, miltä pelin vaikeusaste tuntuu? En ole itseäni juuri spoilannut, joten en tiedä pelin haastetasosta mitään. Olen hieman huolestunut siitä, että kaikki vaihtoehtoiset pelimekaniikat (Attraction Flow, Shotlock, Keyblade Transformation yms.) tekevät pelaamisesta liiankin helppoa.

Tosin Birth by Sleepin ja Dream Drop Distancen pelasin ensimmäistä kertaa suoraan Proudilla, joten voisi tehdä saman KH3:n kohdalla. Koska sitten saankaan pelin hankittua...
 

Mies joka ei pystynyt

Idolimestari
1.5.2017
95
Vaasa
Meninkin pelin läpi aamulla. 25 tuntia meni yhteensä, josta varmastikkin puolet meni välipätkien katselemiseen. Tässä pelissä tuntui olevan enemmän katsottavaa kuin edellisissä peleissä, joka ei suurimmasta osasta ajasta tuntunut edes pahalta koska välipätkät näytti niin hyviltä.

Vaikka olenkin ollut auttamaton Kingdom Hearts fani ensimmäisen pelin julkaisusta asti, niin olen kasuaali joka pelaa aina standardilla. Kieltämättä peli oli aika helppo, varsinkin jos varta vasten yrittäisi käyttää hyväkseen mekaniikoita niin taistelut menisi tosi nopeasti alas. Menin viimeiseen taisteluun 6 levelliä alhaisempana mitä recommended level oli, mutta ongelmia ei pahemmin ollut. Koska en ole asiantuntija pelisarjan combat mekaniikoista, niin en voi varmasti sanoa, mutta minusta ainakin tuntui että on laaja valikoima miten mennä combattiin, abilityjen kanssa kikkailu, keybladejen vaihtelu, freeflow ynnä muut vaihtoehdot mitä peli tarjoaa.

En nyt tarinasta oikein muuta ala puhumaan kuin sen, että tuntui kuin tarinassa olisi vain kaksi aktia; pitkä ensimmäinen akti ja sitten hypätäänkin turbovauhtia viimeiseen aktiin. Kingdom Hearts 2 lopussa oli minusta se ongelma, että tulee vain bossi tappelua bossi tappelun jälkeen eikä sitä loppua oikein tule vaan bossi jonka oletat olevan viimeinen meneekin phaseen numero 3. Tässä pelissä tuo ongelma minusta on potenssiin 10, sillä "viimeinen taistelu" kesti useita tunteja, joista olin innostuneena mukana pari ensimmäistä, mutta sen jälkeen alkoi olla ähky bossi tappelusta, välipätkä, bossi tappelu, välipätkä kaavasta.

Ihan mukava peli.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Kingdom Hearts 2 lopussa oli minusta se ongelma, että tulee vain bossi tappelua bossi tappelun jälkeen eikä sitä loppua oikein tule vaan bossi jonka oletat olevan viimeinen meneekin phaseen numero 3. Tässä pelissä tuo ongelma minusta on potenssiin 10, sillä "viimeinen taistelu" kesti useita tunteja
Kingdom Hearts ei olisi Kingdom Hearts ilman kolmivaiheista loppuvastusta sekä sitä edeltäviä pikkupomoja. :wink:

KH2:n organisaation jäsenet (Xigbar, Luxord ja Saix) + Xemnas on edelleen oma suosikkini sarjan finaaleista, vaikka myös Dream Drop Distancen loppu oli loistava, olihan siinä useampi ottelu niin Soralla kuin Rikullakin. Jos meno on samankaltaista KH3:ssa, niin se kuulostaa erittäin lupaavalta!

En väitä, että olisin itsekään ihan kaikista osaavin KH-pelaaja. Joka tapauksessa KH:n olen läpäissyt Expertillä (FM:ssä taisi olla nimeltään jo Proud), KH2:n, 358/2 Daysin, ja Birth by Sleepin Proudilla sekä Dream Drop Distancen ja Re: Codedin Criticalilla. Tykkään mukavasta haasteesta, joten tulen todennäköisesti pelaamaan KH3:n ensimmäisen kerran Proudilla. Lähinnä mahdolliset secret bossit hieman huolestuttavat, sillä BBS:ssä en Proudilla saanut kaikkia alas.