Xenoblade Chronicles 3

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Odotan kommentteja. Eniten kiinnostaako haittaako tuo kakkosen pelaamatta jättäminen kolmosta pelattaessa vai täytyykö se kakkonen pelata sittenkin.

Itse olen pelannut kakkosen läpi heti julkaisussa ja täytyy kyllä sanoa, että tarina on aikalailla unohtunut ja siitä huolimatta peli on iskenyt todella lujaa. Varmasti toki pelistä saa irti enemmän jos takana on tuorre kakkososan läpäisy, koska pelissä on kytkyjä kakkososaan. Olisin itsekkin pelannut XB2:sen läpi ennen tämän julkaisua mutta yksinkertaisesti aika ei vain riitä tälläisen liiallisen pelitarjonnan keskellä.
 

Jack

Viikin kreivi
3.5.2017
140
Itse olen pelannut kakkosen läpi heti julkaisussa ja täytyy kyllä sanoa, että tarina on aikalailla unohtunut ja siitä huolimatta peli on iskenyt todella lujaa. Varmasti toki pelistä saa irti enemmän jos takana on tuorre kakkososan läpäisy, koska pelissä on kytkyjä kakkososaan. Olisin itsekkin pelannut XB2:sen läpi ennen tämän julkaisua mutta yksinkertaisesti aika ei vain riitä tälläisen liiallisen pelitarjonnan keskellä.
Okei. Onko viittauksia ykköseen?
 

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
794
Rovaniemi
Ykkönen kannattaa pelata joka tapauksessa, koska se on loistava roolipeli (ja vähän lyhyempi kuin tämä).
Kyllä niitä viittauksia on etenkin loppupuolella paljon. Ykköseen enemmän alkupuolella. Paljon sellaisia "zeldamaisesti" tutulta näyttäviä vihollisia ja tuttuja paikkojen nimiä. Menemättä pidemmälle spoilereissa sanoisin, että tämä on selvästi tarkoitettu trilogian päätösosaksi. Säästän tiukemmat analyysit arvosteluun.

Siis ykkönenhän tapahtuu ihan omassa maailmassaan ja X myöskin vissiin.
Kaikki maailmat ovat enemmän tai vähemmän linkittyneitä toisiinsa. X:n kanssa kolmosella ei ole juuri tekemistä.
 

Jack

Viikin kreivi
3.5.2017
140
Kuulostaa pelottavasti siltä, että pitäis hankkia kakkonen ennen tätä. Löytyisipä jostain aikaa:Tuhat:

Ykkönen ja X pelattu ja tykkäsin niistä todella paljon.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Peliä takana 120 tuntia, joten mietteitä voisi hieman kirjoitella. Menossa vasta chapter 7 johtuen siitä, että olen ahkerasti tutkinut maailmaa tappaen erikoishirviöitä ja suorittaen huomattavan määräntavallisia tehtäviä sekä sivutehtäviä. Tämän johdosta Levelit on 74 ja edes Hardilla haaste on varsinaisen vähäistä pääjuonen taisteluissa. Maailma on ollut todella niin mielenkiintoinen ja se on kannustanut tutkimaan jokaisen nurkantauksen, jonka seurauksena on mennyt todella paljon aikaa "haahuilessa" pitkin pelimaailmaa. Peli menee omasta mielestäni ehdottomasti Switch pelien top 5 joukkoon ja tällä hetkellä on tunne, että minulle tämä XB3 on kaikkien aikojen jrpg peli. Tarina, musiikki, hahmot ja maailma ovat todellakin kohdallaan. Välillä on vastaan tullut joitakin aivan mahtavia maisemia ja upealla tunnelmalla varustettuja paikkoja. Pelin juoni on kiehtovan ahdistava.

Monolifti on kyllä huippu pelintekijä yhtiö ja ainoa miinus pelissä on Nintendon tarjoaman alustan rajallisuus visioiden toteuttamiseen eli Switchin iäkäs hybridirauta ei kykene antamaan riittävää tehoa tasaiseen pelimaailman pyörimiseen. Paikoin peli on todella kaunis mutta paikoin sitten grafiikka näyttää aikas rujolta eikä vähinten TV-moden epätasaisen ruudunpäivityksen vuoksi. Pelimaailman laajat maisemat, 7 pelihahmon liikkuminen yhtäaikaa ruudulla ja kymmenien vihollisten läsnäolo on yhdistelmä, joka vaatii tehoa enemmän kuin Switch pystyy tarjoamaan. Kaiken kaikkiaan on kuitenkin hämmästyttävää kuinka suuri taianomainen maailma on pystytty luomaan vuoden 2017 hybridikonsolilla. Suurin toive seuraavaan Monoliftin mammuttimaiseen roolipeliin olisi se, että se tehtäisiin Nintendon seuraavalle alustalle, joka toivottavasti tarjoaa vuotojen paljastaman tehoreservin, jolloin Monolifti pääsee luomaan lopullisesti pelimaailman jonka seurauksena leuka tipahtaa lattiaan.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Peli meni läpi ja aikaa meni noin 150 tuntia ja kyllä, kaikkien aikojen japaniroolipeli tämä oli itselle. Kaikkia sivutehtäviä ei tullut tehtyä, mutta iso määrä niitä tuli kuitenkin suoritettua ja levelit oli 84 kun pelin pääsin läpi. Korkeat levelit auttoivat pääsemään viimeiset taistelut kohtuu helpolla läpi Hard modella. Peli oli selvästi minusta trilogian päästösosa ja saakin nähdä tekeekö Monolifti seuraavan pelin Xenoblade sarjaan vai voisiko kenties seuraava peli liittyä keskiaikaistyylisiin konseptikuviin, joita on esitelty muutama vuosi sitten (pliis alustana Switch 2). Täytyy toivoa, että Switchin seuraaja on taaksepäin yhteensopiva ja pääsee pelaamaan koko trilogian läpi kiillotettuna versiona.