retropälli
Jäsen
- 8.5.2017
- 134
Otsikon mukaisesti mitkä ovat sinun suosikkipelisi? Miksi? Pystytkö asettamaan suosikkejasi jonkilaiseen järjestykseen?
Laatiessani listaa paperille ja punnitessani eri pelien plussia, miinuksia, nostalgia-arvoa yms., järkytyin suuresti siitä miltä lopullinen lista näytti verrattuna siihen miltä listan luulin alunperi näyttävän. Tälläisen top 30 sain aikaan
1.Super metroid
Pelaan tämän pelin läpi ainakin 2 kertaa vuodessa. Nostalgia, tunnelma, eeppisyys, musiikit, kontrollit, pelattavuus legendaarinen loppubossi jne. Tästä se ei parane. Jotkut valittavat samuksen kuufysiikoista hypiessä, mutta juuri se mahdollistaa kaikki speedrun kikkailut. Tähän en yksinkertaisesti kyllästy.
2. Donkey kong country 2
Lähes samat sanat kuin edelliseen. Tähän tosin palaan ehkä kerran vuodessa. Merirosvo krokotiileja, discomusiikilla hyöstetyt karnevaaliajot, hunajaisia mehiläispesiä, muhjuisia soita, jalokivikaivoksia, aavemaisia mantuja, viidakon vaaroja, laavakenttiä, synkkiä linnoituksia, kristalliluolia ja ties mitä. Lopputaistelukin on jälleen kerran unohtumaton.
3. Super Mario bros 3 (allstars versio)
Tämä peli on käytännössä aikansa new super mario bros. 8 uniikkia maailmaa, world map ja kaikki mitä siellä tapahtuu (minipelit, sienitalot, hammerbros taistelut yms.) ja monet uudet power upit ovat muodostuneet vakioiksi tästä pelistä alkaen. Kenttäsuunnittelu, musiikit, grafiikat ja muut ovat vertaansa vailla. Pidän snes version väreistä ja äänikortista huomattavasti enemmän, mutta alkuperäinen nes versio olisi silti top 10:ssä
4.Breath of the wild ( tulee todennäköisesti ajan kanssa tippumaan alemmas), mutta siitä huolimatta ensimmäinen pelikerta oli legendaarinen kokemus. Pysyin lujana enkä katsonut yhtään gamplay trailereita yms 2016 (vaikka noina aikoina se erityisen hankalaa olikin, sillä nintendolla oli meneillään yksi historiansa surkeimmista vuosista), mutta tämän pelin kokeminen sokkona!! Jessus! Seitsemässä päivässä pelasin peliä melkein sata tuntia ja neljänä noista päivistä kävin myös töissä :D
5. Fire Emblem Path of radiance
6. Castlevania Rondo of blood
7-8. Zelda Link to the past/link beetween worlds ( en osaa päättää kumpi on parempi)
9. Lufia 2
10. Mega man x
11. Super mario world 2 Yoshi's island
12. Metroid Prime
13.The messenger
14.Crash 3
15.Mario kart 8
16.Shovel knight
17. Fire emblem genealogy of the Holy war
18. Baten kaitos: eternal wings & the lost ocean
19.Contra3
20.Super Mario world
21. Metroid Fusion
22. Fire emblem Thracia776
23. The Lost vikings
24. Super Contra
25. Castlevania Symphony of the night
26. Tales of Symphonia
27. Ninja gaiden nes
28. Legacy of kain: Soul reaver
29. Zombies ate my neighbours
30. Secret of mana
Päivittelen listaa pikkuhiljaa
Laatiessani listaa paperille ja punnitessani eri pelien plussia, miinuksia, nostalgia-arvoa yms., järkytyin suuresti siitä miltä lopullinen lista näytti verrattuna siihen miltä listan luulin alunperi näyttävän. Tälläisen top 30 sain aikaan
1.Super metroid
Pelaan tämän pelin läpi ainakin 2 kertaa vuodessa. Nostalgia, tunnelma, eeppisyys, musiikit, kontrollit, pelattavuus legendaarinen loppubossi jne. Tästä se ei parane. Jotkut valittavat samuksen kuufysiikoista hypiessä, mutta juuri se mahdollistaa kaikki speedrun kikkailut. Tähän en yksinkertaisesti kyllästy.
2. Donkey kong country 2
Lähes samat sanat kuin edelliseen. Tähän tosin palaan ehkä kerran vuodessa. Merirosvo krokotiileja, discomusiikilla hyöstetyt karnevaaliajot, hunajaisia mehiläispesiä, muhjuisia soita, jalokivikaivoksia, aavemaisia mantuja, viidakon vaaroja, laavakenttiä, synkkiä linnoituksia, kristalliluolia ja ties mitä. Lopputaistelukin on jälleen kerran unohtumaton.
3. Super Mario bros 3 (allstars versio)
Tämä peli on käytännössä aikansa new super mario bros. 8 uniikkia maailmaa, world map ja kaikki mitä siellä tapahtuu (minipelit, sienitalot, hammerbros taistelut yms.) ja monet uudet power upit ovat muodostuneet vakioiksi tästä pelistä alkaen. Kenttäsuunnittelu, musiikit, grafiikat ja muut ovat vertaansa vailla. Pidän snes version väreistä ja äänikortista huomattavasti enemmän, mutta alkuperäinen nes versio olisi silti top 10:ssä
4.Breath of the wild ( tulee todennäköisesti ajan kanssa tippumaan alemmas), mutta siitä huolimatta ensimmäinen pelikerta oli legendaarinen kokemus. Pysyin lujana enkä katsonut yhtään gamplay trailereita yms 2016 (vaikka noina aikoina se erityisen hankalaa olikin, sillä nintendolla oli meneillään yksi historiansa surkeimmista vuosista), mutta tämän pelin kokeminen sokkona!! Jessus! Seitsemässä päivässä pelasin peliä melkein sata tuntia ja neljänä noista päivistä kävin myös töissä :D
5. Fire Emblem Path of radiance
6. Castlevania Rondo of blood
7-8. Zelda Link to the past/link beetween worlds ( en osaa päättää kumpi on parempi)
9. Lufia 2
10. Mega man x
11. Super mario world 2 Yoshi's island
12. Metroid Prime
13.The messenger
14.Crash 3
15.Mario kart 8
16.Shovel knight
17. Fire emblem genealogy of the Holy war
18. Baten kaitos: eternal wings & the lost ocean
19.Contra3
20.Super Mario world
21. Metroid Fusion
22. Fire emblem Thracia776
23. The Lost vikings
24. Super Contra
25. Castlevania Symphony of the night
26. Tales of Symphonia
27. Ninja gaiden nes
28. Legacy of kain: Soul reaver
29. Zombies ate my neighbours
30. Secret of mana
Päivittelen listaa pikkuhiljaa
Viimeksi muokattu: