Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Kaupoissa huomenna ja eshopissa on myös demo.
Sen sijaan, että pelistä keskustellaisiin Nintendo Direct -ketjussa tai yleisissä aiheissa, niin suosittelen luomaan isoille peleille ihan omat aiheet.
Pelasin Star Alliesin demoa, enkä ainakaan vielä vakuuttunut pelistä. Peli näyttää ulkoisesti tyylikkäältä, se kuulostaa hyvältä ja power-uppien käyttö on ihan hauskaa. Toisaalta pelin keskeisin uusi mekaniikka eli apurit vesittävät kaiken pelissä olevan haasteen, ainakin demon tehtävissä. On totta, että Kirby-pelejä ei pelata varsinaisesti haasteen takia, mutta nyt tasot pystyi juoksemaan läpi hyökkäysnappia hakaten. Lisäksi peli vaatii ainakin paikoitellen apureiden käyttöä pulmanratkontaan (joka sekin oli helppoa demossa), joten yksinäisenä sutena toimiminen ei ole vastaus haasteen puutteeseen.
Alhainen vaikeusaste ei ole varsinaisesti ongelma, jos peli on muuten todella hauska ja kekseliäs tapaus, jossa esimerkiksi vihollisten kanssa taistelu tai ympäristöjen kanssa vuorovaikuttaminen on viihdyttävää. En kuitenkaan kokenut demon aikana mitään oivaltavia elämyksiä tai huomannut nerokkaita mekaniikkoja pelissä. Eri vihollisten kykyjen varastaminen ja niiden kokeilu oli hauskaa, mutta sen ulkopuolella en kokenut peliä kovin viihdyttäväksi. Noh, kenties pelin myöhemmät kentät tarjoavat paljon enemmän. Demon on kuitenkin tarkoitus vain näyttää, miten peli toimii, joten luultavasti isoimmat paukut on jätetty itse peliin.
Voi kunpa jossain vaan olisi kotimaan kielellä puhuttu pelipodcast joka olisi tehnyt Kirbyn peruspeleistä seitsemän jakson mittaisen otannan...
Uusi Kirby demoineen ei vakuuttanut ainakaan itseäni. Yltiösimppeli gameplay ei paljoa pelaajan haastaakseen tee eikä peli tunnu tarjoavan samanlaista completionist-tason haastetta kuin vaikka se toinen söpöilevä 2D-tasoloikkasarja (se jossa pelataan Marion entisellä ratsulla). Paremman puoliskon kanssa tuota olisi ollut mukava pelata mutta demossa riittää tekemistä tarpeeksi joten mennään sillä loppuelämä ja käännetään katse 3DS:n suuntaan jolla vieläkin on Robobot ja Triple Deluxe korkkaamatta.
Tietokoneen ohjaamat apurit vesittivät demossa Kirby-kokemusta minusta melkoisesti. Ei edes siksi, että peli olisi liian helppo, kun kaverit syöksyvät tuhoamaan viholliset niiden tullessa lähellekään Kirbyä, vaan siksi, että automatisoitu peli syö vihollisten kohtaamisen jännitettä ja niiden poksauttamisesta tulevaa tyydyttävää tunnetta. Toimintatasoloikassa haluan pelin maailmalta palautetta omista toimistani, en tietokonepallojen läiskivän toisiaan. Siitä tykkäsin, että apurien voimat salaisuuksien löytymiseksi tuntuivat aktivoituvan vasta, jos pelaaja pysähtyi poltettavan lehtikasan tai muun elementin viereen. Ei peli sentään ihan täysin itseään pelannut.
Kokeilin myös viikonloppuna Smash-turnauksessa mm. @AXU :n kanssa yhden kentän jostain pelin keskeltä neljällä pelaajalla, enkä ihan vakuuttunut moninpelinkään ideasta. Puzzlekohdissa ei ollut kahdella pelaajista mitään muuta tekemistä kuin hyppiä päätä kattoon samalla, kun loput kaksi aiheuttivat cutscenejä voimia yhdistellessään ja palikkatestejä ratkaistessaan.
Ehkä tasoloikka, jossa pelaaja ohjaa vain yhtä neljästä party memberistä, ei näin yleisesti ottaen ole hauskin mahdollinen konsepti. Jos taas Star Alliesia lähestyy ensisijaisesti moninpelinä, minusta Kirby-pelien tasapaino vihollisten ja elämäpisteiden osalta sekä rakenne varsinkin bonushuoneiden kohdalla pitäisi miettiä rankemmin uusiksi, jos muotista haluaisi tuottaa hyvältä tuntuvan co-op-kokemuksen.
Ehkä erinomainen ja Kirby-jatko-osaksi harvinaisen ilmeikäs ja kekseliäs Planet Robobot asetti odotukseni liian korkealle, mutta tämä ei oikein nappaa miltään kantilta. Visuaalisesti peli on ihan hauska, markkinoinnissakin on hoksattu toitottaa sarjan ekana HD-tasoloikkana.