Kraidi
Jäsen
- 30.4.2017
- 528
En muista, oliko täällä jo pelialueita käsittelevä aihe. Jos oli, niin tämän viestin voi varmaankin siirtää muualle.
Aloitan nyt listaamalla tähän muutamia mielestäni vaikuttavia pelialueita, jotka palaavat aika ajoin mieleeni. En myöskään rajaisi tätä aihetta liikaa, joten mielestäni on ihan sallittavaa mainita jopa kokonaisia pelimaailmoja.
Majula (Dark Souls II)
Dark Souls II on siitä erikoinen tapaus, että se pitää sisällään niin sarjan kehnoimmat kuin parhaimmatkin pelialueet. Näistä huomionarvoisimpana pidän ehdottomasti Majulaa, joka voittaa mielestäni mystisyydessään From Softwaren muiden pelien hubit. Erityisen tästä meriitistä tekee se, etteivät Nexus, Firelink Shrinet ja Hunter's Dream ole todellakaan mitään heikkoja tapauksia. Jokainen edellä mainittu pelialue onnistuu täydellisesti tunnelman luonnissa, mutta Majula menee tässä vielä muutaman askeleen pidemmälle. Jo Majulaan saapumisesta onnistuttiin rakentamaan mieleenpainuva, kun pitkään jatkuneen pimeyden jälkeen pelaaja kohtaa viimein rannikon valon ja tämä kappale alkaa soimaan.
Police Station (Resident Evil 2)
Resident Evilin remaken kartano on vaikuttava kokonaisuus täynnä upeita yksityiskohtia, muttei valitettavasti yllä aivan kakkosen poliisiaseman tasolle. Tällä tarkoitan sekä alkuperäisen että remaken poliisiasemaa, jotka ovat molemmat eri tavalla hienoja kokemuksia. Kaupungilla hortoilee nyt tusinoittain T-viruksen vallassa olevia eikä itse poliisiasemakaan ole mikään turvallinen paikka – varsinkaan silloin, kun kuulet raskaat askeleet takanasi tai jostakin ryömii esiin inhottava Licker.
The Forbidden Lands (Shadow of the Colossus)
Tässä on mielestäni parhaiten luotu pelimaailma kokonaisuudessaan. The Forbidden Lands sotii kaikkia avoimen maailman periaatteita vastaan ja vieläpä häpeilemättä, sillä tämä kaukainen maa ei toivota ketään tervetulleeksi. Uskotaan, että paikka olisi jopa niin kirottu, etteivät sielutkaan saa viimeistä sysäystään tuonpuoleiseen, vaan jäävät eräänlaiseen limboon. Erämaassa ratsastaessa voi samoin huomata merkkejä menneistä ajoista, jolloin paikkaa todennäköisesti asutti kokonainen sivilisaatio. Nyt jäljellä ovat enää vain rauniot ja niitä asuttavat kolossit.
Sand Kingdom (Super Mario Odyssey)
Super Mario Odysseyn suurimpiin saavutuksiin lukeutui erityisesti se, kuinka paljon vaivaa Nintendo näki pelimaailman eteen. Parhaaksi esimerkiksi valikoitui Sand Kingdom, jossa pelaaja pääsee ensi kertaa kunnolla seikkailemaan laajalle pelialueelle. Kaikenlaista puuhailtavaa riittää yllin kyllin, minkä lisäksi aavikko soveltuu myös erinomaisesti Marion liikkeiden opetteluun.
Breath of the Wildille erityismaininta siitä, että pelissä on lukuisia ikimuistoisia pelialueita. Parhaiten mieleeni ovat jääneet Akkala ja Hateno Village ympärysalueineen.
Aloitan nyt listaamalla tähän muutamia mielestäni vaikuttavia pelialueita, jotka palaavat aika ajoin mieleeni. En myöskään rajaisi tätä aihetta liikaa, joten mielestäni on ihan sallittavaa mainita jopa kokonaisia pelimaailmoja.
Majula (Dark Souls II)
Dark Souls II on siitä erikoinen tapaus, että se pitää sisällään niin sarjan kehnoimmat kuin parhaimmatkin pelialueet. Näistä huomionarvoisimpana pidän ehdottomasti Majulaa, joka voittaa mielestäni mystisyydessään From Softwaren muiden pelien hubit. Erityisen tästä meriitistä tekee se, etteivät Nexus, Firelink Shrinet ja Hunter's Dream ole todellakaan mitään heikkoja tapauksia. Jokainen edellä mainittu pelialue onnistuu täydellisesti tunnelman luonnissa, mutta Majula menee tässä vielä muutaman askeleen pidemmälle. Jo Majulaan saapumisesta onnistuttiin rakentamaan mieleenpainuva, kun pitkään jatkuneen pimeyden jälkeen pelaaja kohtaa viimein rannikon valon ja tämä kappale alkaa soimaan.
Police Station (Resident Evil 2)
Resident Evilin remaken kartano on vaikuttava kokonaisuus täynnä upeita yksityiskohtia, muttei valitettavasti yllä aivan kakkosen poliisiaseman tasolle. Tällä tarkoitan sekä alkuperäisen että remaken poliisiasemaa, jotka ovat molemmat eri tavalla hienoja kokemuksia. Kaupungilla hortoilee nyt tusinoittain T-viruksen vallassa olevia eikä itse poliisiasemakaan ole mikään turvallinen paikka – varsinkaan silloin, kun kuulet raskaat askeleet takanasi tai jostakin ryömii esiin inhottava Licker.
The Forbidden Lands (Shadow of the Colossus)
Tässä on mielestäni parhaiten luotu pelimaailma kokonaisuudessaan. The Forbidden Lands sotii kaikkia avoimen maailman periaatteita vastaan ja vieläpä häpeilemättä, sillä tämä kaukainen maa ei toivota ketään tervetulleeksi. Uskotaan, että paikka olisi jopa niin kirottu, etteivät sielutkaan saa viimeistä sysäystään tuonpuoleiseen, vaan jäävät eräänlaiseen limboon. Erämaassa ratsastaessa voi samoin huomata merkkejä menneistä ajoista, jolloin paikkaa todennäköisesti asutti kokonainen sivilisaatio. Nyt jäljellä ovat enää vain rauniot ja niitä asuttavat kolossit.
Sand Kingdom (Super Mario Odyssey)
Super Mario Odysseyn suurimpiin saavutuksiin lukeutui erityisesti se, kuinka paljon vaivaa Nintendo näki pelimaailman eteen. Parhaaksi esimerkiksi valikoitui Sand Kingdom, jossa pelaaja pääsee ensi kertaa kunnolla seikkailemaan laajalle pelialueelle. Kaikenlaista puuhailtavaa riittää yllin kyllin, minkä lisäksi aavikko soveltuu myös erinomaisesti Marion liikkeiden opetteluun.
Breath of the Wildille erityismaininta siitä, että pelissä on lukuisia ikimuistoisia pelialueita. Parhaiten mieleeni ovat jääneet Akkala ja Hateno Village ympärysalueineen.