Doom

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

C://anatti

SW-1913-4919-4972
3.5.2017
7
Perjantaina aloittelin Campaignia.
Edellisen kerran pelasin Doomia noin vuonna 1994 ja nyt jo taas.
Osa jutuista tuttuja, osa uusia.
Yllätyin myös miten nopeasti CoD:n pelaamisen jälkeen totuin Doomin button layoutiin.
Herkkyyttä tosin piti tiputtaa aika roimasti.

Multiplayeriä kokeillut muutamat matsit, mutta tarkempi syventyminen vasta Campaignin läpäisemisen jälkeen, koska pitää olla periaatteita, haha.

Andyliini

Tyhmä
Toimitus
30.4.2017
358
Tampere
Mites tämän kanssa, alkaako Switch pakotetusti lataamaan multiplayeriä, kun pelin laitaa koneeseen, vai pitääkö se jostain aktivoida/ladata erikseen? Mietin, että jos itse tämän joskus ostan, niin teen sen vain yksinpelin takia, ja haluaisin toki ladata patchit erikseen, mikäli sellaisia suinkin tulee.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Tämä peli on kanssa hankintalistalla ja sisältyy pakettiin jonka tilaan kunhan pääsen Marion 100% läpi. Miltäs peli on maistunut sitä pelanneille? Kovasti on ainakin netissä ja joutubessa peliä kehuttu(paitsi tietenkin ne kovimmat HD/FPS pelurit jotka eivät kannettavuutta arvosta).

Turjake

Hail to the King, baby!
12.5.2017
46
Peli on aivan loistava. Suosittelen kaikille.

Siis ainakin Xboxilla ihan vitun ok. Switchistä en tiedä.

Hynät/Rahat & Ruplat

Adamantiumluuranko
7.5.2017
140
Jossei kannettavuus kiinnosta, niin mikä vaan muu alusta on Switchiä parempi.

Mut ilmeisesti ihan pelattava myös Switchillä, vaikka selkeästi karsittu verrattuna muihin alustoihin.

Ja oli muuten vuoden 2016 paras videopeli.

Kaura

Jäsen
8.6.2017
51
Vantaa
Ei ole minulle ominta genreä tai tyyliä, mutta indietasoloikille varatun perunaläppärin ylpeänä omistajana kaikki isompien pelien Switch-porttaukset kiinnostaa. Itselleni dealbreaker on gyroavusteisen tähtäyksen puuttuminen, kun Zelda ja Splatoon ovat jo useaan otteeseen osoittaneet liikkeentunnistuksen parantavan pyssyleikkejä tateilla. Toimisikohan vanha Mario Paintin hiiri sopivalla adapterilla..?

Tertzzi

SW-2800-6452-5622
1.5.2017
224
Helsinki
Itse jään nyt odottelemaan päivitystä, kun itselläni ei menut toimi enkä pelissä pysty päivittämään aseitani ollenkaan jostain syystä. Mukava räiskintä ollut muuten!

Andyliini

Tyhmä
Toimitus
30.4.2017
358
Tampere
Mä haluaisin kokeilla tätä, ihan vain tukeakseni 3rd Party -julkaisijoita Switchillä. Toisaalta omistan jo nyt backlogin Switchillä, ja pelin hinta on melko korkea, eikä bugeiltakaan ole vältytty. Sama koskee L.A. Noirea ja Skyrimiä myös. Ehkäpä katson, jos joku uskalias sielu alentaisi hintaa Black Fridayn aikoihin...

Mr. X

Jäsen
5.5.2017
70
Doom on pikaisen testauksen perusteella hauska vauhdikas blästäyspeli, mutta Switch versio on aivan kauhea. 30 fps ja välillä ei edes sitäkään. Peli onnistui myös kaatumaan 15 minuutin testauksen aikana jonkin latausruudun jälkeen.

C://anatti

SW-1913-4919-4972
3.5.2017
7
Campaign pelattu läpi (jo jokin aika sitten) ja tykkäsin kyllä. Haastetta sopivasti Hurt me plentyllä.
Ei ole kokemuksia uudesta Doomista muilla alustoilla niin vertailukohtaa ei ole. Minusta toimii aivan riittävän hyvin Switchillä.
Käsikonsolina pelaamista kokeilin, mutta Joyconien nupit ja napit on minun kouraan aivan liian pienet.
Pro Controller toimii ja on muuten hyvä ohjain muutenkin.

Viime aikoina sitten Multiplayeriä ja tasona nyt V5 tai jotain sinnepäin.
Loadoutina grenade louncher ykkösenä ja plasma rifle kakkosena, tesla rocket lisänä.
Toimii omaan pelityyliin melkein kaikkiin karttoihin.
Jos moninpelit kiinnostaa niin laittakaas kaverikoodia vaikka PM:nä.

Olispa Fintendon Doom-mestaruuskisat

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Tuli pelattua tätä äskön kannettavassa muodossa parisen tuntia ja mielestäni kannettavaksi versioksi kyseessä hieno peli. Peli pyörii hyvin ja näyttää hienolta Switchin omalta näytöltä. Telvisiossahan tuon hieman sumean grafiikan huomaa mutta kyllä tälläiselle vaatimattomalle Nintendopelurille tämä kelpaa oikein hyvin. Jos tämän on pelannut tehokkaammalla alustalla eikä kannettavuus tuo pelurille lisäarvoa niin pelin Switch versio ei varmasti kauheasti kiinnosta. Itse kun en omista pelikoneista kuin Switchin ja tykkään pelata silloin tällöin myös kannettavana niin minusta erittäin vakuuttavaa jälkeä kun huomio että se pyörii tegraX1:llä.

Kyllähän tämän pelaaminen tuo väkisin mieleen sen että miltähän tuo uusi Metroid Prime 4:nen tulee näyttämään ja toivottavasti Metroid tyyliin on peli seikkailuFPS.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Tuli tänään todettua jotain päinvastaista kuin olen muilta pelureilta kuullut. Minusta oli huonompi pelata pro controllerilla kuin Handheld modessa joy-coneilla. Näissä FPS peleissä saisi kyllä ehdottomasti olla tuo motion ohjaus. Muistelen lämmöllä Metroid Prime 3:sen ohjausta wiimotella. Niin ja yksi äänibugi tuli vastaan. Tämä on outoa kun on tottunut Nintendopelejen laatuun mutta eihän tuo nyt elämää kuitenkaan kaatanut.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
No nyt on ohjaus päivityksen jälkeen kohillaan. Wiin Metroidin tapaan motion kontrollit. Täytyykin nyt pelata tuo kamppanja vihdoin läpi kun on nuo äänet kunnossa ja ohjaus mahdollista ainoalla oikealla tavalla.