Foorumipeli: Konflikti Alolassa!

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Irmeli poika

Jäsen
1.5.2017
38
Oulu
On se perhana. Reaper Clothin kohteesta en uskalla sanoa oikein mitään. Alan näet olla siinä tilassa, että en enää osaa yhtään arvata kuka on luotettava ja kuka ei. Sama varjostaa myös ministerin valintaani.:frown:

Edit: Pöh, en huomannut Mannen yllä olevia vastauksia, kun kännykkä hyppäsi suoraan sen kohdalle.

Jos itse olisin ampumassa, pitäisin Kassia ja Njrss:ää parhaina kohteina, mutta kuten aiemmin sanoin, en osaa enää varmasti sanoa kehen voi luottaa.

Uskoisin itse, että viime pakan liigakortit menivät Genkun ja Kassin vuoroilla, mutta se on vain heidän epäluotettavuutensa takia. Myöskään Genkku+Kong comboa tai Kass+Kong comboa ei voi sulkea pois, vaikka pidänkin niitä epätodennäköisempinä. En voi kuin vakuuttaa, etten ole kahden viimeisimmän valtakierroksen aikana nähnyt muuta kuin viisi skull korttia.
 
Viimeksi muokattu:

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Sanon suoraan, että en näe mitään syytä olla valitsematta allekirjoittanutta ministeriksi.

Ainoa mestarivuoroni torpattiin (syystä x) ja ministerinä olen ollut vain reissulla, joka tuotti 4-1 johtoaseman liigalle. Mihinkään muuhun skenaarioo itselläni ei ole ollut osaa eikä arpaa. Kaikkia vuoroja olen kyseenalaistanut ja vastustanut.

Potentiaalinen Guzma? No varmana, mutta tässä tilanteessa Guzman valitseminen ministeriksi on lähes yhtä tyhjän kanssa kun skullit voittavat pelkkien rivijäsentenkin avulla yhtä helposti kun jättävät sashin käyttämättä jos niikseen tulee.

Kuiten koen, että mestariuuteni tyrmättiin käytännössä nolladatalla, siinä missä hölmömpiäkin skenaarioita on laskettu läpi liukuhihnalta. Ja ainoa meriittini on ollut puhtaasti positiivinen.

Jos olen Guzma, niin oon pelannut aivan järkyttävän tyhmää Guzmaa olemalla vokaali ja syyttäviä päitä etsivä pääpiru
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Oma käsitykseni koko pelistä rakentuu sen oletuksen varaan, että Genkku tosiaan on Skullilainen. Jos tämä pitää paikkansa, on myös Kass todennäköisesti Skullin puolella. Tämä asettaa mielenkiintoisesti myös Artzein roolin kyseenalaiseksi, sillä Kass äänesti (jopa hieman yllättäen) minun ja Artzein vuoron puolesta sekä myös äskettäisen vuoron puolesta. On mahdollista, että Kong onkin todellisuudessa liigalainen, ja että hän todella nosti kolme Skull-korttia. Ja kappas, mikäli Genkku, Kass ja Artzei olisivat Skullilaisia, heillä olisi ollut naurettavan helppo mahdollisuus eliminoida liigakortteja. Genkku-Artzei -vuorolla jopa kaksi, Kass-Irmeli -vuorolla yksi. Selvää joka tapauksessa on, että joko Kong tai Artzei (tai molemmat) ovat Skullilaisia. On mahdollista, että edellä mainitusta sakista kumpuaa myös Guzma.

Kuka voisi olla tämän pelin neljäs pahis? Noh, näen mahdollisuuksiksi lähinnä Kongin tai njrss:n. Njrss on ollut läpi pelin hyvin hiljainen, joten hänestä ei ole ehtinyt muotoutua oikein minkäänlaista kuvaa. Kong puolestaan on edellisen vuoron valossa aavistuksen epäluotettava. Toisaalta njrss tarkisti Kongin ja löysi liigalaisen. Mikäli jatkamme meikäläisen tulkinnalla, voi vain toinen olla Skullilainen. Tällöin kyseisen henkilön on oltava njrss, sillä liigalainen ei valehtelisi Skull-Kongin identiteetistä. Näin ollen oma veikkaukseni Skull-jengistä (+Guzmasta) on Genkku, Kass, Artzei ja njrss.

E: Jos Genkku paljastuukin liigalaiseksi, niin gg, olen ihan pihalla.
Kannatan myös Rushin ideaa Mannen valitsemisesta ministeriksi.
 
Viimeksi muokattu:

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Sanon suoraan, että en näe mitään syytä olla valitsematta allekirjoittanutta ministeriksi.
Yksi syy on olemassa: Manne on turvallisempi ministeri. Manne oli vielä samalla operaatiolla sinun kanssasi, joten luottamuspisteitä on kerätty vähintään yhtä paljon. Kuitenkin Manne on pelinjohdon toimesta vahvistettu ei-Guzmaksi, joten ei ole syytä riskeerata viimeistä operaatiota kokeilemalla ministeriksi ketään muuta.
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Newsflash. Meillä on 4 pahista?!? Oon koko ajan luullut että 2+Guzma.

No manne on toinen johon haluan luottaa. Mikään ei poissulje, etteikö olisi mestarinani saanut 2xL ja 1xS konpoa.

Pitää huomioida, että ministerinä ollessaan irmelin kanssa lopputulos oli mollivoittoinen.

Se, että Manne ei ole Guzma on aika rekvisiittaa tässä vaiheessa. Riittää että on tavallinen kallolainen niin sekin takaa että kallot ovat lähellä voittoa
 

Kong

Jäsen
30.4.2017
93
Helsinki
Ei näytä olevan Artzeilla tai njrss:llä sanottavaa. Odottelen vielä iltaan, sitten saa reaper laulaa.
 

Kong

Jäsen
30.4.2017
93
Helsinki
Noh, pistetään peli etenemään. En tosiaankaan luota Kassiin, ja tämä olisikin ehkä luontevampi kohde hoideltavaksi, mutta lähden silti eliminoimaan njrss:n. Luulen että tämä play jättää muiden liigalaisten silmiin selkeämmän kuvan pelitilanteesta (joko hyvis-Kong tappoi pahis-njrss:n, pahis-Kong tappoi pahis-njrss:n tai hyvis-Kong tappoi hyvis-njrss:n). Kass vs. Kong olisi hankalampi tulkita ulkopuolisena.

Toivon mukaan osun tässä nyt kallokaveriin. Jos en, niin sanoisin että :IhanOmaSyy: kun ei njrss:n suunnalta mitään puolustusperusteluita tullut, yksi kallokortti sekä ääni meikäläisen ministeriyttä vastaan häneltä sen sijaan on nähty. Worst case scenario kaiken järjen mukaan kumminkin 5-3.

Manne on aika selkeä valinta ensi ministeriksi, ja mestarivaihtoehtoja olisi Irmeli, Rush ja bËst. Pitää vielä miettiä, kelle antaa vastuun.
 

Veizen

Muusikonrenttu, Game Master
Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Reaper Cloth on käytetty njrssään. njrss ei saa postata ketjuun tai kommentoida pelin kulkua ennen pelin päättymistä. njrss ei ole Guzma.

Irmeli poika, ole hyvä ja julkista ministeriehdokkaasi! (Huom: Kong ja Artzei eivät ole valideja ehdokkaita.)
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Mitenkäs se Irmelin ja Mannen viimeisin vuoro meni? Ehdottomasti olen tätä vastaan koska mielestäni tässä ei ole järjen häivää, että samat henkilöt lähtevät hakemaan ratkaisua kun tulivat jo kerran kotiin luu kädessä.
 

Kass

down b
30.12.2018
87
Vaihtoehtoina on nyt siis Irmeli poika-Manne, ilmeisesti Rush-Manne ja bEst-??? combot, olisi hyvä kuulla Rushin ja bEstin ministeriehdokkaat etukäteen.

Täytyy tosiaan harkita, halutaanko päästää samaa mestari-ministeriparia tehtävälle joka aiemminkin epäonnistui tehtävällään, vaikka miten luotettavilta kumpikin IP ja Manne saattavatkin vaikuttaa. Manne ei kuitenkaan ole Guzma, joten peli ei ainakaan pääty suoraan Mannen ministerivalintaan, ja hän nappasi liigapisteen aiemminkin hyvin tiukassa tilanteessa. Irmeli pojalla taas taitaa olla paras saldo tähän mennessä, 2 onnistunutta operaatiota ja Genkun eliminoiminen Clothilla. Riski on kuitenkin olemassa, että jompikumpi on pelannut kärsivällistä Skullia koko pelin ajan, mutta samaa voi sanoa kenestä tahansa joka vaikuttaa liigalaiselta tässä pelissä.

Olen siis alustavasti valmis näyttämään Irmelille ja Mannelle peukkua, mutta sitä ennen olisi kiva kuulla Rushin ja bEstin ministerivalinnat mahdollisille omille vuoroilleen.
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Todennäköisesti ottaisin itse Rushin. Myös Irmelipoika ja häntäkin mieluummin Manne olisi hyvä ministeri allekirjoittaneelle. Mutta identtistä kaksikkoa aikaisemman feilin jäljiltä en uskaltaisi laittaa matkaan
 

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Olen siis alustavasti valmis näyttämään Irmelille ja Mannelle peukkua, mutta sitä ennen olisi kiva kuulla Rushin ja bEstin ministerivalinnat mahdollisille omille vuoroilleen.
Jos äänestys ei mene läpi, ottaisin Mannen ministeriksi. Jos operaatio keskeytetään Focus Sashilla, niin, noh... en miettinyt vielä niin pitkälle. Tämän äänestyksen tulokset vaikuttaisivat siihen valintaan joka tapauksessa.

bËstin huutava halukkuus ministeriksi tässä vaiheessa herättää vähän kysymysmerkkejä. Manne on mielestäni loogisin valinta ministeriksi. Mestarin epäily on ymmärrettävämpää. Olisiko bËst ok sellaisen operaation kanssa jossa minä olen mestari ja Manne ministeri? Herää pakostakin epäilyjä onko Guzma kuitenkin bËst...

Luulen, että tämä äänestys menee läpi, koska IP ja Manne nauttivat aika laajaa luottamusta, enkä koe vastaan äänestämiseni hyödyttävän mitään. Lisäksi en halua skipata heti omaan vuorooni, koska jos nostankin 3xS ja operaationi keskeytyy, meidän on annettava koko pelin kohtalo joko bËstille tai top deckille. Eli laskisin tämän operaation läpi semiluotettavana "bufferina", jos sieltä nouseekin 3xS combo. Tällöin IP ja Manne (toivon mukaan) keskeyttävät operaation, jolloin minulle pitäisi jäädä lähes varmat liigakortit jäljelle. Jos taas IP nostaa yhdenkin liigakortin, peli on hyvässä lykyssä taputeltu.
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Jos Rush on noin luottavainen, että juuri IP ja Manne nostivat tuon 3xS -kortin konpon kaikista optioista äskeisellä kierroksella niin olen valmis taipumaan.

Mielestäni hypoteesi siitä, että allekirjoittanut on Guzma on kaukaa haettua. Olen ottanut ministerinä osaa yhteen reissuun ja silloinkin pisteen arvoisesti ministerinä. Näin ollen en ole ollut keräämässä miinuspisteitäkään ja puhun luotettavuuskertoimena samoisa henkilöistä kuin tässä edellä mainitut. Kongin pisteet nousivat itselläni aika suuresti Reaperin myötä että näkisin myös hänen kuuluvan liigaan.

IP ja Mallu -konpoa karsastan puhtaasti sen takia, että tyrivät tuon mahdollisen voittopisteen. En missään nimessä sellaisenaan laittaisi pakettia matkaan. Poissulkeeko jokin asia sen, etteikö Irmelipoika olisi Guzma? Ja ainoa tapa tässä vaiheessa on uusia kierros Mannen kanssa kun on luottamuksen saanut luotua.

palaanpa edelliseen voteen heidän reissustaan:

Irmeli poika: KYLLÄ
njrss: EI
Rush: KYLLÄ
bËst: EI
Artzei: KYLLÄ
Manne: KYLLÄ
Genkku: KYLLÄ
Kass: KYLLÄ
ville111: EI
Kong: EI

Tästä tulkitsisin, että koska minä ja Kong ollaan liigassa (kongin reaperin käyttöön perustuen). Artzei, Genkku ja Kass kaikki puolsivat reissua, joista kaikkia on pidetty viime kierrosten valossa suurennuslasin alla, että ovat kallolaisia.

Tämä jopa herättää kysymyksen, miksi Rush niin kovaa puoltaa tätä kaksikkoa? Koska Kongia ei voi valita ja IP - Manne kaksikko eittämättä ei ole se ykkösoptio omissa kirjoissani niin heittäisin ministerivalinnassani kolikkoa Rushin ja Mannen välillä jos sinne asti päädytään
 

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Kongin liigalaisuus ei minusta ole varmaa, njrss:n eliminoinnista huolimatta. Kong ymmärtää miten peli toimii, ja saattoi huomata että njrss:n vuoro ei menisi läpi mitenkään. Täten kaverinkin eliminointi saattaisi olla arvokkaampaa, jos sillä saa pönkitettyä omaa luottamusta ja mahdollisesti pääsisi vielä ministeriksi tai saisi vähintään äänensä kuuluville.

Tilanne on joka tapauksessa seuraava: loppupelissä mestareina voivat olla vain Irmeli, minä, ja bËst. Luonnollisesti haluaisin olla itse mestarina viimeisellä operaatiolla, mutta riskinä on edelleen se, että jos nostan 3xS ja operaatio on keskeyttävä, peli saattaa mennä top deckaamiseksi.

Toki tuossa vaiheessa top deckaaminen, ei olisi enää kovin epäedullista liigalle, sillä liigakortin noston mahdollisuus olisi 40%. Mutta en silti siihen haluaisi ryhtyä.

Jos porukka haluaisi, että skippaamme Irmelin vuoron ja minä otan Mannen partneriksi, tämä olisi minulle ihan ok. Tietääkseni minua kohtaan ei ole ihmeempiä epäilyjä. En kuitenkaan itse halunnut nostaa asiaa esille, etten vaikuttaisi epätoivoiselle pääsemään ratkaisevalle operaatiolle.
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Mieluummin se, kuin IP ja Manne. Mutta tottakai eniten puolla konpoa minä-manne tai minä-rush.

Miten Manne on ees saanut tämmöisen ylijumalallisen luottamuksen? Oon edelleen sitä mieltä, että fakta että ei ole Guzma on pelin tässä vaiheessa täysin irrelevantti
 

Irmeli poika

Jäsen
1.5.2017
38
Oulu
Peli on tässä välissä sen verran subjektiivisessa tilanteessa, että ihmisten luottamuksen määrät perustuvat melko hataralle pohjalle. En voi antaa teille mitään konkreettista faktaa siitä, että Manne on luotettava, mutta itse luotan häneen, koska on puhtoinen lukuunottamatta viimeisintä kierrostaan, jonka tulokseen ei olisi voinut vaikuttaa. Totta kai itse mielelläni lähtisin operaatiolle varmistamaan liigan voittoa(toivottavasti), mutta se jää äänestyksen päätettäväksi.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Okei, olen valmis äänestämään vuoron puolesta.

Aluksi olin huolestunut siitä, että melkein kaikki (paitsi bËst) olivat vuoron puolella, mutta sitten mietin hieman enemmän. Mikäli Genkku ja njrss todella olivat Skulleja, niin jäljellä ei olisi kuin yksi Skull sekä Guzma. Guzma puolestaan ei varmaankaan osaa sanoa varmasti, millä puolella Irmeli ja Manne ovat, joten teoriassa vastaan äänestäviä ei pitäisikään olla kuin yksi tai kaksi, mikäli johtoporras koostuu liigalaisista. Näin ollen olen valmis luottamaan Irmeliin ja Manneen, vaikka toki aina on olemassa riskejä.
 

Kong

Jäsen
30.4.2017
93
Helsinki
Kova paikka. Irmeliltä on nähty ensimmäinen ja kolmas liigapojo sekä neljäs rakettipojo. Hän myös eliminoi Genkun, mutta toisaalta Kass ei tunnu häntä kovin vahvasti epäilevän, mikä hänen asemassaan olisi imo ihan aiheellista.
Rushilta on nähty toinen liigapojo, tosin kahden liigakortin nostosta. Puheiden puolesta Rush kuulostaa ehkä liigalaisemmalta kuin irmeli, joka ei ole hirveän vahvoja näkemyksiä mihinkään suuntaan antanut (voi olla liigalaisen epävarmuuttakin). bËstiltä on tullut arvokas neljäs liigapiste, mutta en ole ihan vakuuttunut kaikista puheista mitä häneltä on kuultu.

Mannelle ei saa antaa täyttä jumalasemaa, mutta tuntuisi turhalta ottaa muiden riskien päälle vielä riski Guzmasta valitsemalla tähän kohtaan joku muu.