Ongelmia Joy-conien kanssa

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Tähän asti konsoli onkin pelannut ilman vikoja mutta nyt on alkaneet kummankin joy-con parin vasemmat joy-conit liikkumaan itsestään ylös päin. Tätä tekevät myös handheld modessa joten lyhyesti pääteltynä luulisi vian olevan itse konsolissa. Onko jollain ollut samanlaista ongelmaa?!
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Itselläni on tämä sama ongelma ja nimenomaan vasemman Joy Conin kanssa ollut. Toki se on iskenyt vain telakassa pelattuna eikä niinkään käsikonsolimodessa.

Olen asetusten kautta aina pelisession alussa joutunut uudelleen configuroimaan vasemman Joy Conin ja siinäkin testissä ylöspäin suuntaava liike jää "vajaaksi" mutta rupeaa silti toimimaan.

Varmaan kaksi viikkoa oli tämä. Sitemmiten se vain itsestään kadonnut mielestäni päivityksen yhteydessä
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
  • Viestiketjun aloittaja
  • #3
Itselläni on tämä sama ongelma ja nimenomaan vasemman Joy Conin kanssa ollut. Toki se on iskenyt vain telakassa pelattuna eikä niinkään käsikonsolimodessa.

Olen asetusten kautta aina pelisession alussa joutunut uudelleen configuroimaan vasemman Joy Conin ja siinäkin testissä ylöspäin suuntaava liike jää "vajaaksi" mutta rupeaa silti toimimaan.

Varmaan kaksi viikkoa oli tämä. Sitemmiten se vain itsestään kadonnut mielestäni päivityksen yhteydessä

Ilmeisesti uusi elementti mikä oli tullut olohuoneeseen eli olohuoneen pöytä häiritsi yhteyksiä. Eilen tuli nostettua pöytä takaisin nurkkaan ja tänään ei pahemmin ole häiriöitä ollut. No tarkkaillaan tilannetta. Toisaalta myös käsikonsolissa on ollut vaivaa mutta toivottovasti tuo nyt loppuisi. Ei auta muuta kuin pitää olohuone peli tarkoituksessa niin toimii ohjuritkin:smile:
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
  • Viestiketjun aloittaja
  • #4
Vedetäänkin takaisin. Sama ongelma jatkuu ja soittelen Bergsalalle huoltoon. Kehtasi väittää että vika on joy-coneissa eli mulla on 2 paria joy-coneja hajonnut yhtä aikaa, jotenkin en niele selitystä eikä tuo ole mitenkään edes mahdollista. Sellaista huoltoa eli ottaa pattiin ja harmittaa ettei lähellä asu ketään jonka konsoliin pääsisin ohjaimia testaamaan. Saisi soitella uudestaan sillä tämä haisee pahasti kusetukselta ja konsolissa tuo vika pitää olla ei kaksi paria joy-coneja ja vielä eri aikaan ostettu(toiset ovat ARMS värityksellä) voi hajoilla yhtä aikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
  • Viestiketjun aloittaja
  • #5
Laitoin tänään konsolin ja molemmat vialliset Joy-Conit Bergsalalle. Saa nähdä onko vika konsolissa vai onko ohjaimien käyttötunnit tulleet täyteen. Nyt on orpo olo kun Switch häipyi taloudesta. Nyt ei pelailla viikkoon.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
  • Viestiketjun aloittaja
  • #6
Switchin hain eilen postista. Kone ohjaimineen oli tullut huollosta eli koneen mukana tullut vasemman puoleinen eli sininen oli huollettu(löystynyt kiinnitys korjattu ja olisiko tatti vaihdettu uuteen?) ja keltaisen Joy-Coni parin vasen oli vaihdettu suoraan uuteen. Eli nyt on kotona sitten taas ehjät ohjurit.Mikään muu tässä ihmetytä kuin se että sai alkaa tinkaamaan että meneekö nuo takuuseen vai ei. Meni kuitenkin. Eli lähtö tilanne oli se että Bergsalan puolelta väitettiin että kahden vuoden takuu koskee vain itse konsolia ei sen mukana tulleita Joy-Coneja, tästä tuohtuneena soitin sekä Discshoppiin että Giganttiin ja kysyin että mikä tälläinen takuu on joka ei koske kuin osaa konsolista. Sieltä yksiselitteisesti sanottiin että kahden vuoden takuu koskee niin ohjureita kuin konsoliakin. Että sillain. Niin ja tuo keltainen Joy-Coni pari oli alle vuoden vanha joten sen takuusta ei tarvinnut vääntä. Jos jotain hyvää hakee koko operaatiosta niin eipä ainakaan ollut itse konsolissa vika.

Tiedättepä jos jollekkin tulee samanlainen kädenvääntö tilanne maahantuojan kanssa.
 

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
  • Viestiketjun aloittaja
  • #8
Bergsala taas loistaa huollollaan taas kerran. Lähetin konsolin mukana tulleen vasemman puoleisen joy-conin huoltoon(tatin ohjaus liikkuu itsestään). No tänään oli tullut viesti että pitäisi maksaa 30€ huolto tarkistuksesta. Niin kuin aikaisemmin kirjoitin, olen saanut yksiselitteiset vastaukset niin Discshopista kuin gigantistakin että 2 vuoden takuu koskee niin konsolia kuin ohjaimiakin. Nyt sama hemskatin inttäminen asiata. Viimeksi tuo yli vuoden vanha ohjain(vasen) kumminkin meni takuu huoltoon. Jotenkin raivostuttavaa toimintaa. Ilmeisesti kyseessä sen verran rahaton firma että pitää aina koittaa kepillä jäätä jokaisen asiakkaan kohdalla!
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
  • Viestiketjun aloittaja
  • #9
Onko kenelläkään tietoa mistä saisi tilattua noita tatteja joy-coneihin? Jos vastaisuudessa tulee vaivoja eikä takuu näitä katakkaan(yllättäen).
 
J

Jonelink

Vieras
Itselläkin alkoi tuo ongelma ekaa kertaan eilen ja myös tänään Zeldaa pelatessa, että vasen joy-con tattia liikutan pikkuisen taaksepäin niin Link lähtee käveleen itsestään eteenpäin. Käsikonsolimodessa tuo ei vaivaa ollenkaan kun sitä kokeilin, että ilmeisesti TV modessa se on vikana. En lähde vielä tekemään mitään päätöksiä, että odotan vielä korjaantuuko ongelma itse vai täytyykö huoltoon olla yhteydessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Itselläkin alkoi tuo ongelma ekaa kertaan eilen ja myös tänään Zeldaa pelatessa, että vasen joy-con tattia liikutan pikkuisen taaksepäin niin Link lähtee käveleen itsestään eteenpäin. Käsikonsolimodessa tuo ei vaivaa ollenkaan kun sitä kokeilin, että ilmeisesti TV modessa se on vikana. En lähde vielä tekemään mitään päätöksiä, että odotan vielä korjaantuuko ongelma itse vai täytyykö huoltoon olla yhteydessä.

Minulla auttoi tuohon ongelmaan kun putsasin taitin alapuolella olevan kumin välysen.Siellä ei mitään näkynyt mutta kummasti auttoi.Tuosta löytyi videokin jostain youtuben perukoilta. Harmitti kun lähetin tuon yhden ohjaimen Bergsalalle koska luultavasti olisi samaisella toimenpiteellä korjaantunut.
 
J

Jonelink

Vieras
Minulla auttoi tuohon ongelmaan kun putsasin taitin alapuolella olevan kumin välysen.Siellä ei mitään näkynyt mutta kummasti auttoi.Tuosta löytyi videokin jostain youtuben perukoilta. Harmitti kun lähetin tuon yhden ohjaimen Bergsalalle koska luultavasti olisi samaisella toimenpiteellä korjaantunut.
Kiitos vinkistä. Pitää tuota sitten kokeilla, jos ongelma ei lähde itsestään pois.

Tuli pieni muisto mieleen tuossa PS2:n pelaamisen aikana. GTA Vice cityä pelatessa olin liikkuttanut hahmoani analogisauvalla. Pysähtyessä se sitten lähti kävelemään itsestään vasempaan suuntaan ilman että itse en koskenut koko analogisauvaan. Meni siinä vähän aikaan, kun vika poistui itsestään. Tiedä sitten onko joy-conillani sama ongelma kyseessä.
 
J

Jonelink

Vieras
https://nintendowire.com/news/2019/...nvestigation-into-switch-joy-con-drift-issue/

Näyttää siltä että joy-conit on alettu tutkimaan tuon ''drift'' ongelman takia.

E: Päivitys aikaisempiin viestiini. Sama ongelma jatkuu edelleen. Asetuksista olen testaillut vasenta ohjainta ja tekee sitä samaa liikettä niinkuin Zeldassakin. Testin yhteydessä puhalsin tuohon tatin alapuolelle ja liike lakkasi heti. Vielä testailin liikettä ja eikä tehnyt mitään sen jälkeen. En usko että vika olisi heti korjaantunut, että varmasti ongelma jatkuu edelleen. Kyseessä ei ole mikään suuri ongelma, että turhaa sitä on alkaa lähettää minnekkään huoltoon, kun saa sen itsekkin korjattua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
Kun näiden Joyconien driftausongelma johtuu liasta, niin tässä keino millä vian korjaa minuutissa kotona:
 
J

Jonelinkki

Vieras
Onko kuinka moni kärsinyt näistä driftaus ongelmista joy con ohjaimissa? Muistan kun 3 vuotta sitten alkoi itsellä driftaamaan vasen ohjain, niin en tohtinut lähettää huoltoon tai korjata itse kun takuu olisi loppunut siihen, ja korjauksesta huolimatta olisivat alkaneet taas driftaamaan. Bergsalasta on tullut luettua kokemuksia, että huolto ei kuulemma ole hyvää palvelua, että rikkinäiset ohjaimet tulevat bumerangina takaisin.

Yhdysvalloissa on tehty ryhmäkanteita ja EU:n komissio alkoi viime vuonna tutkimaan tätä ongelmaa myös, kun valituksia tuli ympäri Eurooppaa. Toivottavasti tämä ongelma saadaan joskus selvitettyä ja näistä driftaus ongelmista ei tarvitse kärsiä pitkään, vaikka mitä Nintendo näille parannuksia tekeekään.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Onko kuinka moni kärsinyt näistä driftaus ongelmista joy con ohjaimissa? Muistan kun 3 vuotta sitten alkoi itsellä driftaamaan vasen ohjain, niin en tohtinut lähettää huoltoon tai korjata itse kun takuu olisi loppunut siihen, ja korjauksesta huolimatta olisivat alkaneet taas driftaamaan. Bergsalasta on tullut luettua kokemuksia, että huolto ei kuulemma ole hyvää palvelua, että rikkinäiset ohjaimet tulevat bumerangina takaisin.

Yhdysvalloissa on tehty ryhmäkanteita ja EU:n komissio alkoi viime vuonna tutkimaan tätä ongelmaa myös, kun valituksia tuli ympäri Eurooppaa. Toivottavasti tämä ongelma saadaan joskus selvitettyä ja näistä driftaus ongelmista ei tarvitse kärsiä pitkään, vaikka mitä Nintendo näille parannuksia tekeekään.

Täällä yksi kärsijöistä! Kolmen ohjainparin vasemman ohjaimen driftausmahtavuudesta kärsinyt. Justiinsa tuossa katselin, että reilu 20 euron hintaan saisi 4 uutta tattia ja korjaustyökalut. Kait tuollainen paketti pitää tilata ja korjata driftausongelmat. Onhan tämä jotenkin käsittämätöntä toimintaa Nintendolta, etteivät ole viiden vuoden aikana saaneet korjattua moista ongelmaa, eikä Bergsalan toiminnassa ei kyllä kauheasti ole kertynyt positiivisia kokemuksia.
 
J

Jonelinkki

Vieras
Joo onhan tuo kummallista kun asialle ei olla tehty mitään tähän päivään. Ja Eurooppa ei taida vieläkään korjata viallisia ohjaimia ilmaiseksi.

Nyt tuossa testailin joy-con ohjaimia, niin huomasin ettei vasen mene kunnolla konsoliin kiinni, että pitää vahvaa otetta käyttää että menee. Oikeapuoleinen menee normaalisti. Gripissä menee molemmat kiinni normaalisti, joten konsolin kanssa joutuu vähän voimaa käyttämään. Olen nuo ohjaimet pitänyt Switchin omassa laatikossa ja pelannut enemmän Pro tyylisillä ohjaimilla, niin näiden kanssa ei ole mitään ongelmia tullut.