Palauteketju

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

rocknroll

IT-tradenomi
26.11.2017
70
Turku
On totta, että Discord korvannut aika pitkälle IRC:n.

Mitä itse olin aika jumissa ja tuohon IRC:hen viime vuosituhannen vaihteen molemmin puolin, mitä sen suosio oli aivan huipussaan silloin sen ensimmäisen hurjan IT-buumin aikana Suomessa, vaikka IRC on Jarkko Oikarisen luoma jo vuonna 1988, kun en ollut aloittanut vielä peruskouluakaan, ja verkkoyhteydetkin oli käytännössä harvojen saatavilla laitteistojen hintojen korkeuden tähden.

Itsekin aloin käyttämään Discrodia, kun korona-aikana suoritin erään yliopistokurssin, jossa ohjaaja oli luonut Discord-kanavan yhteydenpitoalustaksi.

IRC on vielä jotakuinkin hengissä, mutta pääasiassa monet, jotka tiedän oman sukupolveni IRC-addiktit noilta ajoilta, kun itsekin seurasin sitä paljon, niin siirtyneet se vakioporukka aika pitkälle niistä vakiokanavista sieltä IRC:stä Discordin keskusteluryhmiin.

Discordin asentaminen Linuxiinkaan tuota mitään ongelmia, kun tuolta Discordin viralliselta kotisivulta saa ladattua standalone-ajettavan Discord-asennuspaketin Linuxiinkin, kun yleensä Linux-sovellukset täytyy koostaa make komennolla ne lähdekooditiedostoista se lopullinen ohjelma ennen kuin se on ajokunnossa.

Mikä tämä Fintendo-yhteisön Discord kanavan osoite on? En mitenkään aktiivisesti roiku Discordissa, vaikka siellä omalla etu ja sukunimellä olenkin, Gameberry-kanava ainoa tällä hetkellä, jota seuraan välillä, ja johon olen ottanut osaa keskutseluun, mutta samaan videopeliteemaanhan tämä Fintendo-kanava osuu, niin voisin tulla tutustumaan keskusteluun.
 
J

Jonelinkki

Vieras
Terve kaikki!

Moni ehkä muistaa minut Nintendon foorumeilta ja täältäkin. Olin aikoinaan Jonelink nimimerkillä liikkunut näillä foorumeilla, mutta nyt nimi laajentui Jonelinkiksi. Ajattelin että nimi sopii paremmin näinkin :).

Olen ollut pitemmän ajan tauolla foorumeista ja ajattelin liittyä takaisin. Itse olen käynyt täällä harvemmin lukemassa viestejä ja tuntuu että koko foorumi on pysynyt hiljaisena sen jälkeenkin, kun lähdin silloin.

Joka tapauksessa. Mukava olla taas täällä :).
 

Vimi

Jäsen
21.1.2024
6
Aika vähän aktiivista keskustelua täällä enää. Ja toisaalta discordin puolella näyttäis olevan kovin rajallinen määrä kanavia. Onko väki siirtynyt jonnekin muualle?
 

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
795
Rovaniemi
Aika vähän aktiivista keskustelua täällä enää. Ja toisaalta discordin puolella näyttäis olevan kovin rajallinen määrä kanavia. Onko väki siirtynyt jonnekin muualle?
Discordissa on päivittäistä keskustelua useammalla kanavalla. Katso että ne näkyvät Browse channels -tabilla.
 

Koivari

2... 1... Lift-off!
21.4.2017
66
Tulin käymään täällä pitkästä aikaa ja vaalean teeman taustakuva oli mukava lisäpiristys. Kun kirjauduin sisään, niin huomasin, että tumma teema kaipaa parantelua kontrastien suhteen. Lisäksi jonkinlainen vaaleaa teemaa vastaava tausta voisi olla kiva myös tummaan teemaan.

Edit: Olikin itselläni joku ikivanha teema käytössä, tämä Dark 2023 on mainio.
 
Viimeksi muokattu: