Wii U Pro Controller -kysymys

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

rocknroll

IT-tradenomi
26.11.2017
70
Turku
Minulla on mennyt rikki Wii U:n näytöllinen alkuperäinen Gamepad -ohjain, ja harkitsin tilaavani CDONista nyt kun siellä on -50% tarjouksessa hintaan 19,99 euroa Wii U Pro Controller -ohjain, kun tuntuu, että näytöllistä Gamepadia ei löydy mistään. Oli Bergsalan Nintendon virallisessa huollossakin jo varastosta loppunut, kun laite on jo niin vanha.

Onko tuo ohjain yhteensopiva kaikkien pelien kanssa, ja jos ei, niin onko jossain jotain listaa netissä, mitkä EU/PAL -pelit toimivat ja mitä voi pelata tuolla Wii U-konsolilla tuolla ohjaimella?

Jos ei listaa löydy, tietääkö kukaan, onko tuo ohjain yhteensopiva Donkey Kong Country Tropcal Freeze -pelin kanssa? Sitäkin vaikeuksia löytää sitä alkuperäistä EU-versiota, mielellään ostaisi sen, eikä noita Selects -painoksia.
 

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
795
Rovaniemi
Pelikotelon takana kerrotaan, mitkä ohjaimet pelittävät. Tropical Freezen kotelon takana Pro-logo oli. Tällaisen listan löysin myös, mutta ei välttämättä ole 100% oikeaa tietoa. Käytännössä Gamepadia tarvitaan silloin, kun pelissä käytetään kosketusnäyttöä tai apunäyttöä johonkin.
 

rocknroll

IT-tradenomi
26.11.2017
70
Turku
  • Viestiketjun aloittaja
  • #3
Katsoin hakukoneella, ja selasin itsekin tuota samaa Fandomin Ultimatepopculturen aladomainissa sijaitsevaa saittia.

Jäi kysymysmerkiksi, kun tuossa DK Tropical Freezen osalta ei ole tuossa EU-versiota, mutta kait se sitten toimii. Yritän voittaa kyseisestä pelistä aktiivisena avoimena olevan huudon Huuto.netissä käyttäessäni korotusautomaattia.

Innostuin tuosta DK:sta uudestaan tauon jälkeen, kun viime vuoden aloin joulun tienoilla tahkoten pelaamaan DK Country Returns 3d:tä, ja vielä peli on vähän kesken, kun olen Factory-tasoissa, eli 7.maailman tasoissa, kun pelissä on Marion tapaan 8 maailmaa, tai tasokokonaisuutta.
 

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
795
Rovaniemi
Ei tule näin äkkiseltään mieleen, mitä muita eroja Wii U:n EU/jenkkiversioissa olisi kuin kielivalinnat ja turha aluelukitus.

Ja Tropical Freeze on hyvä peli. :)
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Voi olla että muistan ihan väärin, mutta laitteen asetuksien säätäminen taitaa myös vaatia sen näytöllisen GamePadin?
 

rocknroll

IT-tradenomi
26.11.2017
70
Turku
  • Viestiketjun aloittaja
  • #6
Ja Tropical Freeze on hyvä peli. :)

On tuo sitä edeltävä Country Returns 3d, mikä on julkaistu 3DS ja Wii -konsoleille, niin ei sekään todellakaan huono ole. Jos tavoittelee 100% keräilyssä, niin pelituntimäärä on korkeampi, jos ei tyydy jäämään vain kaikkien tasojen selvittämiseen.

Noissa Country Returns 3d -tasoissa on mielestäni ihan mielenkiintoista vaihtelua ja vaikeusaste nousee sopivasti loppua kohden sopivasti.
 

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
Mitä siitä ohjaimesta oli rikki? Aliexpressistä saattaa saada kolmannen osapuolen varaosia tilattua. Toki niitä sitten pitäisi itse osata vaihtaa.
 

rocknroll

IT-tradenomi
26.11.2017
70
Turku
  • Viestiketjun aloittaja
  • #8
No se voi olla aika haastava, kun laitteeseen ei tule virtaa.

En ole koskaan tilannut Kiinasta mitään, vaikka jokin aika sitten se tullausmaksukäytänteet muuttui Suomeen tilatessa, mutta se nyt ei ole ongelma. Mutta vaikeuksia voi olla tilata oikeita varaosia, kun ei tiedä, mikä koneessa mättää. Kyllä itsessäni sen verran sähkömiehen vikaa on, mitä olen sähkölaitteita rassannut lapsuudesta saakka, ja sitten korkeakoulutuksen kautta perehtynyt prosessorin toimintaan sähkötekniikan näkökulmasta ja ymmärrän sen, niin voisi olla ihan mukavaa ajankulua, että avaan tuon Gamepadin ja katson, mitä se on syönyt.

Olen ennenkin korjannut ja avannut Nintendoja itse, esimerkiksi Nintendo 3ds olen usein katsonut sen sisälle, mutta en ole tehnyt akun vaihtoa ja komponenttien puhdistamista mitään muutoksia siihen.

Sähkölaitteiden sielun maisema on kyllä ihan mukavaa ajanvietettä, lähinnä mitä ala-asteella rakensin ensimmäisen klooni -pc:ni, ja se toimi sentään, ja nyt kun akateemista teoriaa on tullut tajuttua noiden sähkölaitteiden toiminnan osalta, niin laajenutnut noihin älytietokoneisiin, jollainen älypuhelinkin on ja televisio, niin on saanut vähän laajempaa portfoliota tuohon elektronisten älytietokoneiden kattaukseen.

Raspitietokonekin on ihan mielenkiintoinen, kun sen voi valjastaa televisioon liitettäväksi, mutta en ole vielä keksinyt vadelmatietokoneelle mitään laillista käyttöä.